E28 TURBO Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 95mod E34 med 269000km på teller. Bilen starter lett og går fint. Men har dårlig trekk kraft. Sjekket turbo, kjempe fine klaringer. Kjørt stall test, da bygger den opp ca 0,5bar turbotrykk vad ca 1750rpm Dette er prøvd både med og uten luftfilter og slange på wastegate. Samme resultat. Tror derfor ikke det er turbo som er problemet. Ved staltest og eller ved belastning ryker den ikke i det hele tatt. Når den er kald etter oppstart er det såvidt den klarer flytte bilen første 10 15 sek. Hvis den bygges opp fra bunn av register og man holder full gass drar den litt bedre gjennom giret enn om man ligger med vanlig kjøring man skal møte litt med gassen inn i en motbakke, da skjer det ikke noe. Må da gire ned og masse opp rpm for å få den til å trekke noe særlig. Får man over 3500rpm drar den nor, men er ikke akkurat skremmende. For meg virker det som om pumpa ikke leverer nok diesel og særlig ved belastning. Den går helt fint på tomgang og har ingen lyder eller særegenheter som jeg klarer se iallefall. Motor ånder noe, men ikke noe jeg vil si er unormalt med tanke på km. Vet det er byttet pumpe på den ved et tidspunkt, men den skulle vel ikke ha gått i det hele tatt hvis det var noe galt med styringen av denne? Har ingen aktive feilkoder når jeg leser med bosch esi 2,0 Fikk ikke opp noen relevante er verdier heller. Men skal prøve igjen idag og se om jeg har gjort noe galt. Men fikk kontakt med motor styre enhet. som het 1.2.3 på denne. Sitter det noe mengde føler på ei av dysene eller lign som kan tulle??Eller en slags trykkavkjenner for turbotrykk som gjør at diesel skal etterfylles når turbo trykket kommer? Har prøvd å dra av den 2 polete kontakter til venstre i motor rom som har en trykk slange inn på deg. Ser ut som en liten mappsensor. Men ikke satte den feilkode, eller forandret på noe. Har ikke motorlampe i display, men lurer på om den kanskje går i noe slags nødmodus. Skal man få ut alle relevante verdier med bosch eller må man ha orginal tester for å finne ut av det? Tips motas med takk Truls Raymond Holmen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 har en komplett mottor til deg som går billig om du trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2012 Hehehehe genialt. PRIS? KM? MODEL?? BRA STAND?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 pris kom med bud på pm;) km stand er rundt 312000, men er vært endel bytte av dyse på den:9 gikk veldig bra! men desverre traff jeg et tre så bilen ble vrak, mottor greide seg bra! mottoren satt på en BMW E39 525d 98 mod skal være samma mottor som din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 den mottoren er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2012 er samme motor, men annet styrings system tror jeg. Jeg har ikke luft mengde måler. Har fått opp feilkode igjen 144. Intern feil i pumpa later d til.¨ Så får vi bare prøve å se:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Du kan få alt komplett så du får start;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2012 Lettere å kjøpe ny bil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Da kjøper du vel bare ny bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Hadde noe de same symptomene selv, men hos meg dro den normalt etter at jeg kom oppi 2500-3000rpm. Hadde den på verksted å fikk opp at temp føleren i innsuget var defekt, skiftet denne og bilen var helt frisk..! Høres nok kanskje litt mer alvorlig ut hos deg.. :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Bestilte spesialverktøy til denne sist tordag ,men d er restet 14dg. Noen som har gjort dette ? Går det uten? Lage eget verktøy?? Erfaringer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsf Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Fann du ut av problemet har liggnedes problemer selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2016 Nei. Hadde ute pumpa, med beskjed om at den var bra. Bilen ble solgt og gikk masse før den gikk sidelengs over en midtrabatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå