Gå til innhold

M52B28 Turbo Bygging

aandre92
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå gått til innkjøp av en m52b28 motor som har stått i en e36. Planene mine er å bygge turbo.. Har i dag bare motor, bil blir det senere når motor nermer seg "ferdig". Blir e36 eller e30.

Jeg er helt ny på dette, så trenger noe rådgiving uderveis. Det jeg må begynne med er først og fremst finne ut hva som må gjøres, fint om noen kan poste noen linker til nettsider der ting kan kjøper, lager, turbo kit og forsterkninger??

Noen prosjekter her inne fra før?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med å sveise inn M3 forsterkningene over hele bilen. Ihvertfall bak!

Koed.no/E36/Nye deler/tuning/diverse :)

Så ville jeg tatt en titt på Bimmers turbo konverteringsguide her inne! Gå inn på teknisk, så ligger den øverst på lista. Der står alt du trenger for å bygge turbo på div. motorer og hvilke deler dem anbefaler ;)

Har tenkt å gjøre det samme på min 320 ;)

Kult prosjekt! skal følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nå på å rydde å styrer på i garasjen.. Før jeg begynner skal jeg lage meg eit rom, støpe gulv og sette opp noen vegger :) Reinslight er vikti under motorbygging 8) . Så når dette er satt opp så blir byggingen startet.

Slik står motor i dag.

165940_10150884649106932_6017684_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en titt der :) Hehe, blir litt vanskli å sveise forsterkinger på en bil jeg ennå ikke har :)

Hehe åja stemmer! :P

Neida, men en ting av gangen! Så bra at det går fremover! Viktig at det er rent og rydding på et "verksted" ja. Syns nå ihvertfall jeg da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gravd litt i bakken, så jeg kan fylle med grus så støpe over det igjen :) Støping blir vell på Lørdag tenker jeg :)

Herligt!

Skal bli stilig å følge med på motorprosjektet ditt. Skal turbolade en M50B25 etterhvert, så mulig jeg stjeler noen små ideer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det, alu blokka. Fikk den så billig att jeg bare kjøpte den. Planen første omgang er bare å dreie stempel, datasprut, plane topp og bytte alle lager i første omgang :) Når det ryker så kjøper jeg b25 blokk å gjør det mer "sjikkli". Er bare lærling, ikke all verden med penger, hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...