berttheman Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Hallois. Leser masse på dette forumet om biler som ikke starter. Men syns ikke jeg finner noe som passer min bil. Sett utifra de andre jeg har lest så har jeg skiftet bla kam sensor, veivsensor. Satt i nye plugger og helt nytt batteri igår (22.06.12). Når jeg prøver og starte den so virker det som den er litt intrisert helt i starten. Men etter 2-3 sek virker det som om starteren spinner raskere. Er ganske sikker på att den får bensin, siden det lukter ganske kraftig etter en liten stund. Har ikke sjekket etter gnist men skal gjøre det snart. Har noen her inne vært borti att fks kam sensor er i ustand selv om den er ny? Var nemmelig etter skifte av de to sensorene att motoren begynte og bli helt på trynet. Hvordan kan man enkelt sjekke bensin tilførsel på desse bilene? Bilen er for øvrig en 2002 model e39 touring.
bmw-520i Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 vis du har kjøpt originale sensorer så skal det mye til for at de ikke funker som de skal men det hender at de kan være defekt folk har vert borti det før her inne. men mest med uoriginale sensorer.
-Vegard- Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 prøvd å holde klampen i bånn og kinne over lengre tid?
berttheman Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Ja er orginal deler. Har kinnet lenge både med gassen i bånn og uten og gi gass i d hele. Ingen forskjell.
berttheman Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Såg nå att innsprøytnings belgen er hull i. Kan dette ha noe med att bilen ikke en gang tenker på og starte?
enoxn Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Jah, blir vel fort litt lavt bensintrykk? sålenge pumpen er igang, og skal strengt tatt kun trenge en veivsensor som er iorden for at den skal starte. men kan gå litt ujavnt.
berttheman Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Er vell bare en veivsensor på desse bilene vell? Bensin pumpen går vell til den har oppnådd ett visst trykk før den stopper?
SweetBMW Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 M54 har 2stk kamfølere, og 1 stk veivføler. Hvis du har en gåën kam føler vil den fortsatt starte. dette gjelder også hvis veivføler er gåen, men da er du avhengig av å ha 2stk fungerende kam følere. Hvis du har hull på en slange på bensinsystemet så vil den ikke starte pga lekkasje og lavt trykk. Har du hull i innsugsbelgen fra massemåler til gasspjeldet så KAN det være nok til at den ikke starter da også.
berttheman Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Hmm fekk bare opp en kam føler jeg når jeg handlet på GS. Hvor ligger de da? Har ikke hull i bensinsystemet men har hull i den slangen/belgen som går mot motor etter luftmassemåler.
SweetBMW Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Bytt belgen. Den skaper så mye tull at det er ikke noe vits å teipe den. KJøp ny og bytt selv om det er litt knot og komme til.
berttheman Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Skrevet Juli 16, 2012 Da er ny belg kommt i posten Bare og vente til jeg kommer hjem ifra sjøen så jeg får byttet den Er det noen av dere som har prøvt eller hørt noe om desse to skannerne? http://www.bildiagnosebutikken.no/scann ... -2008.html http://www.bildiagnosebutikken.no/scann ... -data.html Hvilken vil dere evt anbefale?
SweetBMW Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Har brukt sistnevnte et par ganger, og den er rimelig grei for å være en håndholdt scanner Hvis du ikke har behov for mer avanserte funksjoner enn søk og slett så er denne grei.
berttheman Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Da er belgen skiftet, diagnose er blitt tatt. Kjøpte meg denne her http://www.bildiagnosebutikken.no/scann ... -2008.html. På denne så får jeg opp misfire cylinder 1,2,3,4,5,6. Det er vell feiltenning? Er det mulig att det er dårlig kontakt i noen ledninger som gjør att den ikke vil starte?
berttheman Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Da funker bilen igjen Har bare noen små problemer igjen nå så er den tipp topp. Er det noen her som vet hva som er galt når vinduet på bakluken bare åpner seg så lenge ikke bilen er låst? Skjer uannsett om man kjører eller bilen står parkert. Har også ett problem med att regnsensoren eller hva det heter går for full maskin uansett om ruten er nesten tør. Noen tips? På forehånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå