arefy71 Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Viften i kupeen er plutselig sluttet å virke, noen som har en ide. Alle knappene lyser og funker tilsynelatende, men ingen vifte. Blir fort veldig varmt i bilen nå. Bilen er en 2005 E61 525d. Sikring er ok. Det er dødsfrustrerende rett før ferien....Anyone....?
Tom K Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 den berømte viftemotstanden kanskje ? eller selve viftemotoren ?
gica Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Sjekk clima kontroll i idrive og se at det ikke har blitt tukklet med noe inni der. Evt har du testet med manuell viftehastighet ?
HMW Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Gica : Du mener en kan tukle i drive så viften ikke starter?? Høres meget spesielt ut. Har heller ikke vært borti at viftemotstandn på e6x er berømt, men mulig det er min feil. Har du sjekket sikringen?
gica Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Nei, mener ikke at man kan kødde til så mye at viften stopper i idrive, men e61/e60 kan til tider ha så rare feil, at det nesten er verdt å bare gå igjennom alle funksjonene før man bestemmer seg for å feilsøke på elektronikken.
Tom K Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Har heller ikke vært borti at viftemotstandn på e6x er berømt, men mulig det er min feil. Hehe det er nok ikke din feil, dette er vel en gjenganger på alle BMW har jeg fått inntrykk av
arefy71 Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Takk for gode råd. Er ikke så god i tysk men har vel unnet ut at sikringen er nr 3 i hanskerommet og 40 A. Den er hel. Denne motstanden og dette panelet det snakkes om, noen som vet hvor jeg finner dette? Evt hva må demonteres for å komme til?
arefy71 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 Ser nå at viften funker, men kun når aircondition er av. Har sjekket alle sikringene. Kan det være pumpen?
HMW Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Bare å ta diagnose. Ikke noe vits å fundere mer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå