sandalius Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Min 2005 120d M47 motor har begynt å oppføre seg merkelig i turtallsområde 2000-2500 helst i 2 og 3 gir. Hvis jeg holder en jevn fart på eksmpelvis 2300 omdr. er det akkurat som om bilen ikke klarer å bestemme seg for om den skal "bremse på gire" eller akselerer, som da ender opp med at bilen "hopper" av sted. Føles som og jeg raskt tar foten av og på pedalen. Er ganske sikker på at motoren ikke fusker for den drar jevnt og fint hele tiden, men når jeg bare skal vedlikeholde farten, og nesten ikke trør på pedalen, som i et byggefelt, så begynner den å tulle. Noen som har vært borti dette?
SweetBMW Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Må få tatt en diagnose. Kan evt hjelpe med dette. Hvor holder du til?
sandalius Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Holder til helt sør i Norge, rundt Lindesnes:) Har selv mulighet til å ta enkel diagnose med "PCMSCAN", men her er det ingen feilmeldinger. Er typisk en feil som ikke dukker opp på diagnose. Har fått tips om at selve gasspedalen kan være gåen/slitt. Er visttnok en sensor inni der som kan tulle det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå