Gå til innhold

Kristian's BMW E36 cab!


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann folkEnz og velkommen hit!

Har da vært å hentet meg ny bil nedi Tønsberg for et par uker sider, så jeg har vært litt treg med å lage meg en tråd om den, men her er den!

Dette er da min første tråd her på Bimmers hvor jeg tenkte jeg skulle vise frem gliset mitt og hva som skjer med den fremover! :-D

Jeg er da den heldige karen som tok over cab'en til 'GlenGlen' her på bimmers.no.

Rask info om bilen:

Bilen ble importert fra Tyskland i 24-02-2004, før Glenn sitt eie var det et eldre ektepar som hadde den.

Når Glenn kjøpte den var den litt sliten i lakken men strøkne kanaler, skjermer og andre rust plasser.

Dette er da en BMW 318i CAB som var så heldig å ankomme vår verden i 1994, under panseret er det en 318i på 114hk som har jobbet seg gjennom 164.616km. Den har også vært så heldig å fått en veldig fin farge som heter Mauritsius Blau!

Shadowline, El cab og vinduer, Rondell 17".

Det som er gjort med den:

-M tech front

-M sideskjørt

-M defuser

-Bilstein coiloverkit

-LaminX gul i park glass og tåkelys

-Lakkerte felger med nye dekk

-Fullt skinn interiør fra m3

+ små div

Jeg har enda ikke gjort noe med bilen, så alt som er nevnt over er gjort av Glenn. Credz! :applause:

Har heller ikke rukket å funnet noe spesielt jeg vil gjøre om siden jeg falt for bilen sånn den står, men tiden vil vise! :-D

Utenom å forandre noe utseendemessig så skal jeg heller gjøre ting jeg 'må'.

Dette er da å bytte bunnpannepakning, 4-hjulskontroll, godkjenning av senkesett og EU-kontroll.

Noen bilder:

6cqzkyuie7bjuk348vcm.jpg

epeeymrpk076xm6mdj5q.jpg

0z8rgqdcb1qc8m2btbcd.jpg

g0nxn1aj89civ62tet2d.jpg

pswgy3e25a1crnqm2hoz.jpg

Photoshoot av Glenn Henriksen!

Som sagt har jeg ikke funnet noe spesielt jeg vil gjøre om utseendemessig, men forslag tas imot med åpne armer og blir lagt i "Vurderingshylla". :-D

Takk for at du stakk innom, håper du liker hva du ser og at du kanskje legger igjen en hyggelig kommentar! :roll::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet med så flott bil :)

Som forrige eier av bilen har jeg jo et par små tips for å få prikken over i'n :)

-Bremsekanaler fra fanger til inneskjermer

-m3 bakfanger ( er bare m defuser på orginal nå)

Og det er vell det jeg følte jeg "manglet" for 2012 sessongen :)

Lykke til med bilen og selfølgelig skal jeg følge med på denne tråden ;) *brofist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet med så flott bil :)

Som forrige eier av bilen har jeg jo et par små tips for å få prikken over i'n :)

-Bremsekanaler fra fanger til inneskjermer

-m3 bakfanger ( er bare m defuser på orginal nå)

Og det er vell det jeg følte jeg "manglet" for 2012 sessongen :)

Lykke til med bilen og selfølgelig skal jeg følge med på denne tråden ;) *brofist*

Takk for det! :-D

Dette er notert, så da får vi se om det blir no ordnings! :)

*brofist* 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bunnpannepakning i hus, så da får jeg se om jeg får tid til å mekke litt i løpet av morradagen! :)

u65tr7b98jdrchhwnp8x.jpg

Tenkte jeg skulle slenge med et bilde fra jeg skulle inn i garasjen og, prøvde først å rygge inn uten planker men da skrapa det, så nå må jeg bygge opp (som på bildet under) hver gang jeg skal inn! Må nok få tak i noe sement og bygge opp gårdsplassen så den kanten inn ikke blir så ille :D

53ho9uquuqnb7or7og7m.jpg

Peace' out! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et hyggelig treff blandt e36 gutta det der hvertfall :) og skikkelig god bakt potet!

Ja, hele helgen var forsåvidt awesome! Gleder meg til å gjøre det opp igjen! :-D

De skulle trå til med et streetmeet til i løpet av sommeren, husker ikke helt dato.. Du stiller du? :D

*cab-bro's* 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med litt olje"sprut" oppå motoren samt et par "dammer" med olje oppå motoren, så fikk et par kompiser til å se på dette idag.

Så da blir det litt ekstra skuing i helga!

Bytte bunnpannepakning og bytte no greier ang. de dammene oppå motoren. De forklarte hva som var problemet men siden jeg ikke er noe av en mekaniker så skjønte jeg ikke en dr*tt, ellers skulle jeg tatt meg tid til å forklare men det ville blitt helt håpløst! :P

Updates kommer i løpet av helga! :-)

peace out'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo cab bro!

du må jo fortelle oss hva som er galt :D dør av nyskjerrighet her

Hehe, amatør i skruing jeg vettu:p

Men ringte han ene nå, så da er det enten toppdekselpakningen eller en slange på oljeutluftinga (?), om det var oljeutluftinga så har jeg allerede en lik delemotor liggende som jeg kunne plukke av. :-) Så detta blir nok fiksa i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet både den slangen og oppsamleren :) så tviler på at det er feilen. byttet også toppdekselpakning, men mistenker at han som gjorde det for meg ikke var veldig flink... mekaniker på verksted dette altså.

Har ny toppdekslerpakning liggende til deg her :) sammen med resten av tingene du ikke fikk med deg når du hentet bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...