Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Får vell starte en tråd her inn på min ny innkjøpte bmw e46 320dat m-sport, bilen er en 2003 mod som er regget siste mnd i 2002. Den har rullet rolige 157000km med full service historikk :)

Bilen har et par småting som må rettes opp i som jeg skal ta tak i med ledige tider og stunder.

o5ub6poecrrerkfyl9vf.jpg

yyz05kmn9a91jkq42bvq.jpg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

får vell slenge opp litt flere bilder :)

interiør:

aebyf00b6ggceizhcg9a.jpg

motorrom:

e3c71nf1v6brj98j7csd.jpg

service intervall timeren viste -38000km når jeg kjøpte den, dette rettet jeg veldig fort på med en rask service. olje+oljefilter, luftfilter. resatte selvfølgelig telleren i etterkant :)

ayrzyhd1sp3yaprdulz6.jpg

Skrevet

neste prosjekt blir og få installert sub og forsterker jeg har liggende fra forige bmw 320d ;) er CD veksler og navigasjon på denne i bagasjerommet i tillegg til at batteriet er bake. dette gjøre installasjonen nesten litt for enkel. ingen kabler må strekes fram da jeg henter strøm og signal rett fra bagasjen... ska knipse noen bilder når jeg installerer.

Har også bestilt meg nye bremseskiver framme(gspreformance) og bremseklosser framme(greenstuff). noen som har erfaringer fra disse skivene med klossene på? HATER bremseskvip(lyd)

trenger også litt info på chipping på denne bilen, hvordan er det med automatkassen? hva tåler denne? har vært og hørt på trimchip her i tromsø, 7000,- da går jeg fra 150hk <> 185hk noe som jeg er villig og betale så lenge ikke andre deler ryker..

Skrevet

Det var ikke spesielt bra med 35hk økning for 7000kr, ville hørt med TRF-racing her på forumet, han vil jeg tro kan skremme ut litt mer.

Skrevet

steg 2 av trf gir vell ca205hk.. Har selv vært i kontakt med han angående min bil. Samme som du har bare 02mod. Spurte da om automatkassen ville tåle dette og svaret jeg fikk Hei,

det stemmer at jeg kan ta ut oppimot 205hk. Men dette krever litt mer en bare programmering. Det er et såkalt "steg 2" som innebærer følgende:

-Prøvekjøring før og etter med kunde

-Lesing av feilminnet med org bmw diagnoseutstyr (jeg er tidligere bmw mekaniker)

-Kontroll av alle injektorer

-Kontroll av turbo

-Teknisk kontroll av bilen/ service rådgivning

-Fjerning av forkatalysator, ny del inkludert i rustfritt materiale. Bolt on deler.

-Tilpasset programmering

Forkatalysatoren må fjernes for å få ned mottrykket og dermed eksostemperaturen. Dette er nødvendig for å opprettholde en god sikkerhetsmargin. Det viktigste med min tuning er ikke effektallet på slutten, men det faktum at dette er gjort med fokus på å opprettholde sikkerhetsmarginen, og at motoren skal føles minst like raffinert og fin som når den var original. Altså jevnt og fint drag fra bunnen, og godt opp på turtallet i motsetning til den typiske ketchup tuningen. Bilen vil rett og slett oppleves som en "original 200hester" etterpå.

Når det gjelder aut kasse så har du ikke så mye å frykte her, da denne kassa i all hovedsak er like den som står i 530d (390r). Jeg har selv en slik en og kjører med nesten 600nm uten problemer. Dersom kassa har problemer vil man naturligvis knekke den fortere med hard bruk og trimming, akkurat som med alle komponenter. Men en bil som er iorden vil ikke ta skade eller slites nevneverdig fortere av min tuning.

Prisen på steg 2 ligger på 8500,- nå som et introduksjonstilbud.

Håper dette kan virke interessant, og om du lurer på noe er det bare å spørre.

Med vennlig hilsen,

Terje Raymond Friestad

Skrevet

nei har ikke det. men det er bare å skrive til han her på forumet eller på mail. trf-performance på forumet. han som har laget den store diesel tråden

  • 3 weeks later...
Skrevet

da er det en stund siden jeg har oppdatert tråden min, og det har skjedd endel med bimmern siden sist.

her er montasjen av m-fangeren.

l9mh6baxhglccptucmud.jpg

xxn9966u1pjm463jaih9.jpg

vqyb37jmzh7apia0svy6.jpg

80w24t2crvd1jjehcp05.jpg

Skrevet

har også oppgradert lysene på bilen, først med LED pærer for så med LED angeleyes(66 dioder per ring) var ikke helt fornøyd med resultatet så tror jeg skal bestille CCFL ringer fra gsbilder.

p63kag51nyjddnu7i7mz.jpg

fp849sh6d6f2sh62o3od.jpg

p6i7jj9eh7dowcco0fbs.jpg

Skrevet

ja har bestilt meg 9w LED i samme fargen "cool white". men lurte på om jeg skulle heller gå for CCFL ringer og evt xenon eller noe ala blue som i CCFL i spredere... viste ikke helt om jeg ville ha sånn "poff" lys, er sabla god lys av di di ringene..

Skrevet

nesten så jeg blir blendet når jeg ser på dem. men du sa at di kostet 9000,- ? dette var vell med hele lykten og alt ? så di hadde kit for etter installasjon til ca 1000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...