SiohZ Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 hei Får vell starte en tråd her inn på min ny innkjøpte bmw e46 320dat m-sport, bilen er en 2003 mod som er regget siste mnd i 2002. Den har rullet rolige 157000km med full service historikk Bilen har et par småting som må rettes opp i som jeg skal ta tak i med ledige tider og stunder.
SiohZ Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 får vell slenge opp litt flere bilder interiør: motorrom: service intervall timeren viste -38000km når jeg kjøpte den, dette rettet jeg veldig fort på med en rask service. olje+oljefilter, luftfilter. resatte selvfølgelig telleren i etterkant
SiohZ Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 neste prosjekt blir og få installert sub og forsterker jeg har liggende fra forige bmw 320d er CD veksler og navigasjon på denne i bagasjerommet i tillegg til at batteriet er bake. dette gjøre installasjonen nesten litt for enkel. ingen kabler må strekes fram da jeg henter strøm og signal rett fra bagasjen... ska knipse noen bilder når jeg installerer. Har også bestilt meg nye bremseskiver framme(gspreformance) og bremseklosser framme(greenstuff). noen som har erfaringer fra disse skivene med klossene på? HATER bremseskvip(lyd) trenger også litt info på chipping på denne bilen, hvordan er det med automatkassen? hva tåler denne? har vært og hørt på trimchip her i tromsø, 7000,- da går jeg fra 150hk <> 185hk noe som jeg er villig og betale så lenge ikke andre deler ryker..
NBCustom Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Det var ikke spesielt bra med 35hk økning for 7000kr, ville hørt med TRF-racing her på forumet, han vil jeg tro kan skremme ut litt mer.
M-tech02 Skrevet Juni 29, 2012 Skrevet Juni 29, 2012 steg 2 av trf gir vell ca205hk.. Har selv vært i kontakt med han angående min bil. Samme som du har bare 02mod. Spurte da om automatkassen ville tåle dette og svaret jeg fikk Hei, det stemmer at jeg kan ta ut oppimot 205hk. Men dette krever litt mer en bare programmering. Det er et såkalt "steg 2" som innebærer følgende: -Prøvekjøring før og etter med kunde -Lesing av feilminnet med org bmw diagnoseutstyr (jeg er tidligere bmw mekaniker) -Kontroll av alle injektorer -Kontroll av turbo -Teknisk kontroll av bilen/ service rådgivning -Fjerning av forkatalysator, ny del inkludert i rustfritt materiale. Bolt on deler. -Tilpasset programmering Forkatalysatoren må fjernes for å få ned mottrykket og dermed eksostemperaturen. Dette er nødvendig for å opprettholde en god sikkerhetsmargin. Det viktigste med min tuning er ikke effektallet på slutten, men det faktum at dette er gjort med fokus på å opprettholde sikkerhetsmarginen, og at motoren skal føles minst like raffinert og fin som når den var original. Altså jevnt og fint drag fra bunnen, og godt opp på turtallet i motsetning til den typiske ketchup tuningen. Bilen vil rett og slett oppleves som en "original 200hester" etterpå. Når det gjelder aut kasse så har du ikke så mye å frykte her, da denne kassa i all hovedsak er like den som står i 530d (390r). Jeg har selv en slik en og kjører med nesten 600nm uten problemer. Dersom kassa har problemer vil man naturligvis knekke den fortere med hard bruk og trimming, akkurat som med alle komponenter. Men en bil som er iorden vil ikke ta skade eller slites nevneverdig fortere av min tuning. Prisen på steg 2 ligger på 8500,- nå som et introduksjonstilbud. Håper dette kan virke interessant, og om du lurer på noe er det bare å spørre. Med vennlig hilsen, Terje Raymond Friestad
SiohZ Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Skrevet Juli 3, 2012 takker for et godt svar. har du en hjemme side som jeg kan evt ta kontakt med dem?
M-tech02 Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 nei har ikke det. men det er bare å skrive til han her på forumet eller på mail. trf-performance på forumet. han som har laget den store diesel tråden
SiohZ Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 da er det en stund siden jeg har oppdatert tråden min, og det har skjedd endel med bimmern siden sist. her er montasjen av m-fangeren.
SiohZ Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 har også oppgradert lysene på bilen, først med LED pærer for så med LED angeleyes(66 dioder per ring) var ikke helt fornøyd med resultatet så tror jeg skal bestille CCFL ringer fra gsbilder.
M-tech02 Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 så ikke så ille ut, men må få noen andre lys i sprederne. blir bedre med engang;)
SiohZ Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 ja har bestilt meg 9w LED i samme fargen "cool white". men lurte på om jeg skulle heller gå for CCFL ringer og evt xenon eller noe ala blue som i CCFL i spredere... viste ikke helt om jeg ville ha sånn "poff" lys, er sabla god lys av di di ringene..
M-tech02 Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 ja merket det... som sakt om du lurer på ccfl er det bare å sjekke tråden min igjen;) syns det virket som det var mer lys av ditt en ccfl
SiohZ Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 nesten så jeg blir blendet når jeg ser på dem. men du sa at di kostet 9000,- ? dette var vell med hele lykten og alt ? så di hadde kit for etter installasjon til ca 1000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå