Gå til innhold

Bytte ut de originale høytalerene i BMW E46 touring.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt litt rundt på google og litt på forum angående dette og bytte ut høytalerene i bilen. Fått svar på noe, men ikke alt :) Så lurer litt på dette:

Jeg har byttet ut originalspilleren med en Boss DV9976, jeg vet at dette ikke er noe superspiller, men håper den duger. Det er:

•Power Output: ◦Peak: 85 watts x 4 channels

◦RMS: 20 watts x 4 channels

1: Holder kablene som ligger originalt i bilen til høytalerene mål ved utskifte av høytalere ? (skal ikke ha noe syke greier)

2: Hva ville dere gått for hvis dere hadde ett budsjett på 2-2500kr ? Jeg vil bytte ut 6.25" forran og helst bak også.

3: Ville dere brukt hele budsjettet på kun høytalere og brukt spiller som forsterker (kan ikke fagutrykkene på dette) eller prøvd og fått en forsterker i tillegg ?

4: Noen som eventuelt selger brukt ? Noe som fungerer endel bedre enn det som står i ?

5: Eller MÅ jeg rett å slett øke mitt budsjett for å få noe som fungerer merkbart i forhold til det som står i originalt ?

Håper jeg ikke har laget en alfor rotete tråd, og håper jeg ikke har oversett for mange tråder på forum om akkurat dette :o

Fosse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville forsøkt å putta penger i et godt frontsett til du får spart opp penger til å legge til en forsterker og en subwoofer ved en senere anledning.

Bedre å ta ta bra komponenter bit for bit fremfor å kjøpe en totalpakke til samme pris med dårligere komponenter.

BOSS er ikke et merke jeg har noen gode vibber til ( i motsetning til feks pioneer, alpine ), men det duger sikkert et stykke på veien :)

Finn noen lettdrevne komponentsett til å ha i dørene foran, still de inn skikkelig og du har nok sikkert en forbedring når du kjører ut av garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Boss er vel ikke best men jeg har hatt en i min bil i 3 - 4 år uten større problem men de gir ikke 4x85 watt, er egentlig ikke sånn veldig imponert over disse originalspillerene i E-46 heller synes de er litt gb til den prisen, jeg vet ikke om det er helt sant men hørte en gang noen som sa at hvis du skulle kjøpe anlegg så skulle 2/3 deler gå til høyttalere og 1/3 til spiller. Er enig med stonescream, kjøp bra elementer bit for bit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...