Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan man kan korte inn fjærer og ikke bare "kappe" dem. Coiloverfjærene mine er flate i endene for å gi belastning over hele enden, så hvordan kan jeg lage en slik ende uten å ødelegge metallet? Problemet mitt er når jeg vil sneke mot maks, blir fjærene knallharde og jeg har null fjærgang...

Skrevet

Tror det kan være vanskelig å gjøre dette uten å ødelegge fjærens opprinnelige vektbalanse og konstruksjon. Hva med å høre med firma som kan gjøre dette? Aner ikke hvilket firma det skulle vært men.

Skrevet

Du kan ta kontakt med spax (spax.co.uk) og forklare problemet. De lager fjærer på bestilling, akkurat slik du vil ha de. Har vært ekstremt bra kundeservice hver gang jeg har vært i kontakt med de også. :)

Skrevet
Får du ikke kjøpt sånne strammere på biltema da?

Jeg har coilovers, og kan stramme fjæren så mye jeg vil, og det er der problemet kommer: For å senke nok, må jeg stramme fjæra så mye, at den ikke lenger fjærer... Derfor vil jeg ha kortere fjærer slik at jeg kan senke mer, og samtidig ha litt fjæring ;-)

Okey, takk for tips! kan høre med spax eller lesjo :-)

Skrevet

'hvordan kan du stramme fjøra på vanlig coilovers? Fjørene står likt uansett hvordan du justerer opp og ned på coilovers'ene. Man flytter de jo bare opp og ned.. Men du må ha stivere fjører..

Skrevet

Når du skrur fjæren sammen og dermed øker forspennet på fjæren så vil den jo naturligvis ha mindre arbeidsområde (slik du sier)..

Men jeg er ikke helt sikker på om løsningen er en kortere fjær som grunnet en mye høyere fjærkonstant(hardhet) ikke får like mye forspenn pga senkingen.. :? Man må jo uansett ha litt forspenn på fjæren for at den skal fungere, og jeg tror ikke det finnes en fjær som er så lite kortere og samtidig gir bedre kjøreegenskaper..

"løsningen" om man skal senke så mye og fortsatt ha fjæring igjen er å flytte fjærbeinet lengre opp i karosseriet(enten med slike senke-fjærskåler eller ved å flytte innfestningen, som igjen blir litt drastisk..

Hva med å heller inngå et kompromiss mellom kjørbarhet og utseende da?

Skrevet

Seriøst Mysild. Jeg har sett hvor lav den bilen din har vært før. Skal du noe lavere nå så kommer du til å lage spor i asfalten med x-bracen din på flatmark... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...