Kjartand Skrevet Juni 29, 2012 Skrevet Juni 29, 2012 Hei har en E46 coupe 2004 modell. Probleme mitt er at viskerne tar akkurat borti hverandre så den ene viskeren hopper på ruten. Det er ikke alltid den gjør det, men nokk til å irritere meg. letteste løsning var selvfølgelig å stille den ene viskeren litt ned. Så eg tok av plas deksle løyste muttern, men så sitter den tingen viskeren henger på bom fast. Det er ikke rust eller noe. Er det noe eg gjør feil ? er det eventuelt en spesiell måte å løyse hele "greina" av på ? Takker for tilbakemelding!
Kobar Skrevet Juni 29, 2012 Skrevet Juni 29, 2012 løft opp armen viskeren henger i og rikse fram og tilbake så kommer den til slutt. Den sitter på noen sykt trange "tannhjul"
rekorden Skrevet Juni 30, 2012 Skrevet Juni 30, 2012 En skal vel igrunn bruke spesialverktøy for å få dradd armene rett ut, men de løsner ved noe vriding frem og tilbake som nevnt over. Men er det ikke enklere å bare bytte til et viskerblad av riktig lengde istedet? Ett eller begge av de du har nå er tydligvis for langt.
Kobar Skrevet Juni 30, 2012 Skrevet Juni 30, 2012 Kan jo hende at visker-armen(e) har vært av ved en tidligere anledning, og dermed har blitt påmontert i feil stilling..?
Kjartand Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Takker for svar. Eg fekk det til ved litt vridning. Var redd eg skulle ødelegge noe. Bladene er orginal til bilen så det var ikke lengden som var problemet, det e rett å slett at den eine var stilt ca 2 mm for mye ned. No går den værtfall helt perfekt takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå