Gå til innhold

EDC bytte,M5 e34


///Tom
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ,har en 1992 M5 Touring med kW understell som ikke er godkjent,og dermed må byttes.

Det originale Edc oppsettet ser ut til å koste meg 60000,- ferdig montert,hvis det idet heletatt kan skaffes (bakre oppsett har jeg ikke funnet ennå verken hos BMW andre plasser)

Spørsmålet er om jeg kan få godkjent M understell fra en 540 Touring på denne bilen siden de har ca. samme vekt?

Eventuelle andre dempere/fjører som kan godkjennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det pga akselvekt bak du ikke får godkjent kw understellet?

tror desverre det ikke er levert et spesifikt senkesett til touring m5 da de er laget i så få eksemplar.

540 har nok samme akselvekter som m5 ca, men iogmed at de har mindre effekt så tror eg ikke det går heller, helt idiotisk, men sånn er karene på bt.

dog så fikk han som kjøpte min forrige m5 touring godkjent coiloverene fra fk, de var ment for sedan m5.

har du vært på bt og prøvd og godkjenne? kan jo være de ikke sjekker alt 100% og det går fint, finne et bt der de er litt sløv eller greie og ha med å gjøre så går det nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ,KW pakka stod på bilen når jeg kjøpte den,nummerene er uleselig på både fjærbein og fjærer.

Om godkjenning ikke går er vel alternativet 540 M technik eller et understell som er beregnet på 3,6 literen.

KW settet ble ikke godkj. på eu kontr.og dermed må jeg uansett inn til byråkratene på bt.

Har ikke så mye erfaring med bt folk ,men evt. løsninger må vel gå an å diskutere med de hvis jeg legger fram problemet på en saklig måte.

Takker for svar og er åpen for tips / forslag fra andre som har vært borti lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde først merkeverksted,uten å legge ved vognkort slik at de ikke meldte bt,fikk anmerkning på senkesettet og avgass.

Satte deretter bilen inn på verkstededet jeg har brukt de siste 10 år,fikk samme beskjed og selv om ikke vognkortet var vedlagt ble bilen meldt til bt.

Skal også sies at mitt (tidligere) faste verksted målte mye høyere avgass og hengte seg opp i andre småtteri som merkeverksted ikke anmerket.

har inntrykk av at verkstedene er blitt mye mer pirkete på småting enn før

når det gjelder godkj. av "sinte" biler ( Sotra baklys,felger osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjipe greier det der, ang for høy avgass, så trenger katalysatorene og varmes opp skikkelig på disse bilene ellers får du feil på avgass. ta deg en god og frisk kjøretur med litt tyning/turtall og kjør innom verksted så skal du se alt er bra, flere inkl meg som har opplevd dette og er et godt kjent "problem" rundtom på disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...