Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg forvirret. Jeg kan velge denne:

61129118121 (Kabel beltestrammer E-39 org ) og følge oppskriften her:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=bimmerboard+repair+instructions+for+belt+tenisoner&source=web&cd=1&ved=0CFQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bimmerboard.com%2Fmembers%2Fumpiire%2FSI%2520Repair%2520Instructions%2520for%2520Seat%2520Belt%2520Tensioner%2520Ignition%2520Circuit.pdf&ei=FEPwT5jtBeSh0QXmyeGNDg&usg=AFQjCNFaAlKg3Hq-b9Fjj4wc47Xuxwez_Q

Eller jeg kan velge 61138377197 (kabel (425 MM) org (425 MM) ).

Begge ser ut til å ha den samme gule kontakten som festes på selve beltestrammeren, men koblingen på den andre enden ser helt ulike ut. Hvilken er riktig?

Skrevet

normalt sett går den inn i en større kontakt. men med repkit klipper du ledningene og lodder innpå nye.

mine er loddet innpå FØR kontakten på bilens elnett side.

for å eliminere kontakt feil i kontakten

Skrevet

Dette er forresten feilmeldingen jeg får i INPA:

IMG_0211.jpg

Jeg kan nullstille feilmeldingen, og da kommer den ikke tilbake før det setter seg noen i passasjersetet.

• 3 weeks later...
Skrevet
normalt sett går den inn i en større kontakt. men med repkit klipper du ledningene og lodder innpå nye.

mine er loddet innpå FØR kontakten på bilens elnett side.

for å eliminere kontakt feil i kontakten

Da var det gjort. Satte meg i passasjersetet etterpå mens motoren gikk og da kom ikke feilmeldingen tilbake, så da satser jeg på at problemet er løst.

Jeg trengte ikke klippe og lodde forresten. Gjorde følgende:

- Koblet fra batteriet og ventet noen minutter.

- Tok setet ut av bilen (det hadde en vaier festet til seg i tillegg til el-kabelen - det var overraskende for det har jeg ikke sett noen har skrevet om før)

- La setet oppå et bord og på siden for bedre tilgang

- Fjernet sidepanelet ved beltestrammeren

- Nappet den gule kontakten av beltestrammeren

- Beltestrammerkabelen går inn på multikontakten under setet. D.v.s. den har en egen kontakt som du fester i multikontakten. Denne tok jeg ut.

- Den gamle beltestrammerkontakten hadde 3 ledninger festet i seg som jeg ikke har peiling på hva er til. Jeg tok ut disse ledningen en og en ved å klemme inn mothaken og trekke de ut. Så flyttet jeg de over på kontakten til den nye kabelen jeg hadde kjøpt.

- Festet den nye kabelen i multikontakten og til beltestrammeren.

- Noen strips og litt elektrikerteip, og job done!

Jeg kjøpte 61138377197 :

12643_x600.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...