Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 bar, datasprut og større dyser... Lader 1 bar så da hat jeg bensintrykk på 4 bar.

Uten sprut og med en progressiv regulator må du nesten prøve deg fram

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Skrevet
Har et lite spørsmål til de som har bygd E30 320 turbo.

Hvilket bensintrykk kjører dere med på hvilket ladetrykk? :)

På forhånd takk for svar :)

Går utifra at du bare har montert turbo..? Ikke så mye info :P

Å kjører orginal ecu.

Du må justere etter behov, å viss du har orginal motorstyring å orginal bensinpumpe/dyser så kan du ikke kjøre så mye trykk før du får for mye luft kontra bensin.

Billig måte å ha litt kontroll på dette er å montere en bredbåndslamda for å se Luft/bensin blandingen.

Ville også montert 255l bensinpumpe å større dyser får å få tilstrekkelig med bensin. Får lite bensin å for mye luft=Motor-ras veldig fort. spesielt viss det er på høyt turtall.

Mvh Glenn

Skrevet

Sjekk i tråden min :) Kjører helt orginal motor med 0,4 - 0,5 i ladetrykk på 3 bar bensintrykk på 528 dyser fra en e28. Har en søt liten cooler, 2,5" eksos hele veien, dump fra kimmit, WG fra ksrtuning å Ebay turbo, orginal ecu å orginal LMM.

Ville bare høre hvilket bensintrykk de som har gjort dette før har kjørt med. Funker vertfall bra på 3 bar :)

Sjekka pluggene nå, går pittelitt fett, men bedre den går fett enn magert.

Skrevet

Jeg hadde en E30 320i Turbo for endel år siden, kjørte da med org cossie turbo på 0,8bar.

3.5 LMM og dyser ifra 3.5 (mener jeg å huske). (E28). Gikk rikt på kald, perfekt ved driftsvarm motor. Gikk som ei klokke.

Eneste som tok kvelden etter en meget god herjeøkt var fjæra i wastegaten..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...