Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

UJ UJ UJ...

Det kommer bli VÄLDIGT skoj att avslöja t.ex. vilka företag som kommer, vilka medier som kommer, vilka "specialare" som kommer den 15 september!!

Vi gör detta när så gott som allt är på plats. :)

Det DU ska göra, är att anmäla dig till evenemanget på Facebook (om du har Facebook), sprida infon till alla du känner som kör BMW, samt om du vill, följa med någon av alla samåkningar som går till träffen från olika städer i Sverige.

ALL info och länkar finns här ---> http://www.bimmersofsweden.se

VÄLKOMMEN!

• 2 weeks later...
Skrevet

Holy smoke vad bra detta kommer bli!!

Så Bimmers of Norway, vad ni än gör... missa INTE nordens största och en av de största BMW-träffarna i europa den 15 september.

Think outside the box! Det är bara 39 mil från Oslo!

Vi har förresten startat en spontan "grej" som vi kallar BIMMERS OF SWEDEN TV.

Kika gärna i vår YouTube-kanal ---> http://www.youtube.com/user/bimmersofsw ... ature=mhee

Glöm heller inte att joina Facebookgruppen med över 1400 medlemmar. FULL aktivitet!

http://www.facebook.com/groups/315495808488749/

Sweden welcomes you on the 15th of september!

Psst... är minst en norrman som ska köra bana, som anmält sig...

Skrevet

Det börjar dra ihop sig till något stort...

Ni vet alla vad!

Drygt 2.5 veckor kvar nu tills BIMMERS OF SWEDEN #2 den 15 september.

Många av er var på plats vid första träffen, men för er som är på Gröndal för första gången, kommer här en karta med info över området.

OmrdeskartaGrndal15sep.jpg

Var nu snälla och bocka i "KOMMER" under evenemanget på Facebook, ni som inte gjort det ---> http://www.facebook.com/events/149761248481364/

En bromsbänk kommer finnas på plats på träffen!

Här ska ni få info om bänken:

Det är en VTECH 2-axeldyno från 2010.

JRM Racing har en likadan fast för fyrhjulsdrivna bilar.

Finns endast några stycken i Sverige då det är en DYR "mackapär".

0-400 hk ~ max 0.1% fel

400-900 hk ~ max 1% fel

Kan bromsa många Nm om man ska "landsvägsmäta".

Bilen som ska mätas måste kunna koppla ur ev. antispinn helt.

Resultat får ni på papper. Men allt sparas även i datorn och kan om ni vill, mailas i olika format. Säg till i så fall.

Läs info om bänken som är en dubbelrulles, här: http://vtech.se/?m=374

Anders Norling heter han som har den. Han och hans medhjälpare har mycket bra erfarenhet av ALLT som har med motorer att göra.

Det kommer kosta 500 svenska kr att bänka din bil.

En bild när Bosses BWM-monster bänkades --->

62922_450358431184_4710923_n.jpg

VI SES!

Skrevet

Hej! Riktigt kul att ni vill komma!

Gruppens bas är på Facebook, men man måste inte vara med där för att komma och det räcker gott och väl att skriva här i tråden att man kommer.

Här är en översiktskarta över området:

OmrdeskartaGrndal15sep.jpg

Jag ber er alla hålla utkik i nästa vecka/uke då vi släpper MYCKET trevlig info om utställare som kommer, vilka aviser som kommer, speciella bilar etc.

Varmt välkomna till nordens största BMW-träff!

P.S. Eventuella frågor besvaras på mail ---> bimmersofsweden@live.se

Färdbeskrivning och ALL träffinfo finns att läsa på ---> http://www.bimmersofsweden.se

Facebook-gruppen ---> http://www.facebook.com/groups/315495808488749/

Skrevet

1 vecka kvar till träffen idag! Fram till nu är dessa bilar anmälda och klara för bankörningen.

Minst en av bilarna nedan är med en norrman bakom ratten. :twisted:8)

Det finns som du ser några få platser kvar, så gör slag i saken och anmäl dig NU.

Gör din anmälan till: bimmersofsweden@live.se

1veckakvar.jpg

Skrevet

NU...

Jag har glädjen på bilden lista de företag och medier som kommer på lördag.

Inväntar fortfarande svar från ett par företag, men kände att det var dags att släppa detta nu.

Är personligen otroligt glad att Auto Motor & Sport samt BMW Magasin kommer och gör tidningsreportage! Pssst, kolla vad du blir erbjuden i välkomstprogrammet, speciellt för oss BMW-förare som bidrar till Barncancerfonden, med entréavgiften.

Är också riktigt glad att Daily Fresh kommer och fotar/filmar.

Jag har dessutom hyrt in företaget Heliox, som kommer och filmar eventet med radiostyrd filmhelikopter.

Se övrig info om företag, några av de speciella bilar som kommer, samt viktig info på bilden.

FRETAGOCHMEDIA-1.jpg

Behöver jag säga att du INTE ska missa träffen om du kör BMW?

Skrevet

Ett mycket intressant företag har i sista minuten anmält att de vill och också ska komma på träffen.

Det är företaget ColorGlo som lagar och

restaurerar inredning främst i bilar, där det är revor hål eller

Bara bortnött färg. De kan säkert hjälpa många med små slitageytor så BMW'n ser ut som ny!!

Kika in deras hemsida ---> http://www.colorglo.se/

Skrevet

MIN RESUMÉ FRÅN BIMMERS OF SWEDEN #2, 2012

*** TACK ***

Vi har för andra gången i år haft en fantastisk BMW-träff!

Jag vill tacka mitt stora crew och bangänget som slet både fredag och lördag för att göra träffen så bra som möjligt.

Jag vill verkligen, verkligen tacka ALLA besökare. Sådan total mix av BMW´s har sällan skådats. Från Z8:or till norskbesökande Alpinor.

Tack även till alla utställande företag, sponsorer, Ekmans catering, Cramo, Johan på Gröndal, Anders med bromsbänken och våra dansade tjejer i Bimmersboden.

Vi hade en otrolig tur med vädret även denna gång. Någon där uppe måste gilla det vi gör...

Som ni alla såg var själva speedwaybanan väldigt lerig/vattnig. Detta berodde på regnet som föll dagen innan träffen (skönt att det blev dammfritt).

Som back up för detta hade vi spärrat av det stora området bredvid depån, som blev parkering i stället för banan.

Jag tycker det blev kanon, då hela träffområdet blev större och man rörde sig mer runt depåområdet.

Gräsytan fyllde vi till bristningsgränsen och hade innan gjort upp en plan för att parkera bilarna annorlunda, så fler fick plats.

Ett stort grattis till de tre vinnarna i Peoples Choice:

1:a - M5 E39

2:a - Alpina B7 Turbo Coupé

3:a - M3 E30

Riktiga pärlor till bilar ni har!

Nu ska det bli skönt att varva ner efter träffen, då jag har gjort av med många, många manhours inför detta. Puuh...

*** WE HAVE A NEW RECORD x 2 PEOPLE ***

För mig är inte det viktigaste att vi ska öka antalet besökande BMW för varje träff. Det viktigaste är definitivt att alla har en bra dag i BMW´s tecken och att man känner sig välkommen.

Men... faktum är vi samlade in 22 625 svenska kronor och 100 norska kronor (kontrollräkning på banken inom kort) till Barncancerfonden.

Helt fantastiskt!!

Denna summa, antalet kvarvarande program, samt antalet bankörare gör att vi passerade 500 BMW-bilar med några stycken. Även detta helt fantastiskt!!

Nu är det för vår del över för i år, men den som väntar på nåt gott...

Glöm inte att ALLA BMW är välkomna till träffarna, oavsett modell och skick.

Det är vi tillsammans som gör dessa träffar till vad de är.

Till sist vill jag bara säga TACK en gång till.

// Arne

Pssst... helikopterfilmen kommer så fort det materialet skickats till mig och redigerats.

bild4-1.jpg

Skrevet

Takk for et flott treff.

Vi kjørte tre stk alpina i "kolonne" fra ulvøya i Oslo, til Eskilstuna.

40 mil med kjøreopplevelse og lange blikk fra medtrafikkanter, det er jo ikke hverdags med ca 15 meter alpina.

z61osntx7nvwpgqouwiq.jpg

89xpjo8q8sakd2s8fitg.jpg

prnnz8c16l2k7tqwff2o.jpg

Her står bilene klare til treff, bare få seg en vask først.

Veldig synd at ikke flere norske møtte opp, for dette var virkelig noe og ta med seg.

Takk for en trivelig tur karer.

Skrevet

johnja:

Var det du som kom i den första bilen? Jag pratade med en av er och berättade att jag var/är arrangören och att mina föräldrar är från Norge.

Jag är otroligt tacksam för att ni åkte hit över gränsen. Jag hoppas ni gillade de andra Alpinorna från svenska Alpinaklubben och att vi lyckades parkera er där.

Varmt välkomna nästa år!

-----------------------------------------------------

Skrevet

Ni är väl inte höjdrädda?

Här kommer en kort teaser från BIMMERS OF SWEDEN TV och helikopterfilmaren Andreas Snäck från företaget Heliox.

Hela filmen släpps lite längre fram!

Riktigt nice med film från skyn.

En annan film från dagen --->

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...