oleo Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Har et litt merkelig feilsymptom på E39'en. Den bremser kun på fremhjulene og pedalen er veldig lav og bremsene "hogger" litt. Jeg prøvde nå å lufte bremsene, men det viste seg at det var ikke mulig å presse ut bremseveske på kalipterene bak. Dette skjedde sansynligvis en dag jeg skulle lufte bilen og den stoppet i bakken opp fra tunet grunnet lite batterispenning. Når jeg skulle slippe den ned bakken igjen så måtte jeg presse veldig hardt på bremsen i og med at motor var stoppet. Etter at batteri var ladet og jeg skulle kjøre på nytt så var pedalen veldig lav og bremsene tar hardt.
oleo Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Tette luftenipler/kalipper bak? Hadde det bare vært så enkelt Nei, de er nok ikke tette... Lurer egentlig på om det kan være hovedsylinderen, men kan den virkelig gjøre at det kun bremser på fremhjula?
Yahoo Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Kan jo være at selve stemplet til bremsene bak har hengt seg/låst seg i lukket posisjon: Du sier du ikke får luftet kalipperne bak, får du bremseveske ut slangene bak da? Finn ut hvor den siste plassen du får ut veske?
oleo Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Det drypper væske ut bak når jeg åpner luftenippel så virker ikke som noe blokkerer. Jeg trodde ikke at et bremsesystem var splittet 50/50 fremme og bak. Jeg lærte en gang i tiden at begge fremme og ene bak henger sammen. Dog virker det ganske plausibelt at ene stempelet i hovedsylinder kan være låst eller blåst.
Kjell Z3 Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Jeg mener også at det ene bak alltid skal virke. Har du null effekt bak eller bare dårlige bremser? Kan du snurre bakhjulene rundt selv om noen trør på bremsen?
oleo Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Jeg mener også at det ene bak alltid skal virke. Har du null effekt bak eller bare dårlige bremser? Kan du snurre bakhjulene rundt selv om noen trør på bremsen? .. ja det virker som begge bakhjul er helt uten bremseeffekt. Når jeg løsner luftenippel og skal presse ut bremseveske så er pedalen helt hard... kommer ikke en dråpe.
oleo Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Stemplene i abs modulen som har hengt seg? Det er ikke utenkelig... hmmm... kan man evt åpne ABS modulen, eller må den byttes... høres dyrt ut i så fall
oleo Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Skrevet Juli 3, 2012 Da har jeg hatt en prat med BMW... og de også mener at det er Hovedsylinderen som er synderen. Så da gikk jeg i gang med å demontere denne... og har vel sjeldendt tenkt så mange stygge ord... %¤%"&%# jobb! Men den kom da ut til slutt... Hvis noen trenger en oppskrift så si ifra så kanskje jeg kan gi et par tips som redder humøret. Dog... Hovedsylinderen ser ikke ut til å kunne dissekreres!? Tok av låseringen, men ikke fanden om innmaten vil ut. Er det noen som har prøvd seg på dette tidligere med suksess? (BMW kan ikke skaffe innmat... og det sier kanskje sitt) Ny sylinder koster kloss på 5000,-!!??? Og jeg som tenkte jeg skulle klare å selge bilen billig når jeg hadde fått fikset dette! Her er krangelfanten ute Her har jeg fjernet beholder og låsering... og står stuck på å få ut innmaten.
oleo Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Skrevet Juli 3, 2012 Det skulle vel ikke tilfeldigvis være noen der ute som har en brukt hovedsylinder til salgs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå