Erikyog Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Takk for info Har lagt merke til mesteparten av de "feila" du oppnevnte, skal nok få tatt tak i det en gang. Oljeskifte telleren står nå på rundt 4300km, når er det normal og skifte olje på disse? Har funnet en guide på å nullstille denne selv, så får prøve på det. Fant også det plastikk dekslett, i en konvolutt, så bytter ut denne ikveld. Ser det er litt steinsprut på panser, såg også det fulgte meg to flasker med lakk og klarlakk, er det dumt og bruke dette på stein sprut? Kommer det til og bli veldig synlig? Vet ikke hva et vanlig oljeskift er på nå til dags jeg men, jeg ringte han på ess å han sa at du TRENGER IKKE å bytte før den har rullet 20.000 vær gang, MEN det bestemmer du selv alt ettersom hvor mye du kjører og andre faktorer:D PS.!! Rens filter eller kjøp nytt vær 2-3 mnd, oftere om det er mye støv i luften, dette er veldig viktig - håper de oppga dette ved salg, blir du lat med dette kan ting unødvendige ting skje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Takk for info Har lagt merke til mesteparten av de "feila" du oppnevnte, skal nok få tatt tak i det en gang. Oljeskifte telleren står nå på rundt 4300km, når er det normal og skifte olje på disse? Har funnet en guide på å nullstille denne selv, så får prøve på det. Fant også det plastikk dekslett, i en konvolutt, så bytter ut denne ikveld. Ser det er litt steinsprut på panser, såg også det fulgte meg to flasker med lakk og klarlakk, er det dumt og bruke dette på stein sprut? Kommer det til og bli veldig synlig? Svart polish funker bra , stefarsan testet på E-klasse Merce, de hadde masse (kjører mye til frankrike og retur) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunvang Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 Fikk med ekstra filter, og kommer til og bytte det snart, samt bestille et par stk for å ha liggende. Da nullstiller jeg olje service intervallet, og bytter på neste påminnelse. Takk for tips på svart polish, skal prøve dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Veit ikke om jeg ville ventet HELT til neste påminnelse, kanskje på 112.000-115.000 en gang ville jeg byttet, filteret som følger med er brukt med mindre SS kjøpte nytt (ødelagt) ingen aning hvorfor det følgte med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunvang Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 Ok, men da venter jeg en stund. Men må nullstille den før det er igjen 1000km, ellers så må jeg inn på verksted og nullstille. Hmm sier du det? Såg på det filteret igår, og såg nå veldig nytt ut ivertfall. Lå i pose og greier. K&N filter foresten. Men skal dobbeltsjekke dette. Tips til hvor det er gunstig og bestille filter til disse? Og er det ikke lurt og bruke prefilter/outerwear? Lettere og rengjøre osv, men suger kanskje dårligere med luft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Jeg er ingen ekspert for å være erlig, må nesten høre med noen som har mer peiling da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunvang Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2012 Ok. Får sjekke litt rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Steike så fin E60 ! Hvordan er det med girkassa og kompressoren? Vil den tåle den belastninga over tid? Merker du stor forskjell på motoren før og etter montering? DM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Kompressorn ble satt inn for ei veldig god stund siden:) Girkassa hadde ingen problemer da jeg eide bilen iallefall:) det er nå 170hk vs 275hk ca forskjell da:) Trur ikke trådstarter er så aktiv:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå