Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59


Larsgunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Ser jeg ut som noen lakkerer? Nope... Detailer? Ihvertfall ikke..

Gnukke og gni på bilene kan dere andre gjøre, jeg skal bruke den for det den er verdt ;)

Ok, hvis det ikke er så farlig for din del og bilens tilstand så er det greit, tenkte kanskje det var greit med ordentlig jobb når du først er i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge klarlakk på tett farge?

Da må du mellomslipe hele bilen før klarlakk, ellers kommer den til å flakke av,

Hvis du legge hvit base skal du ha klarlakk...

Blir fint med klarlakk på den, men da må alt slippes med 2000 papir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La siste strøk farge igår, og klarlakk idag. :)

Dør, takluke, panser osv har blitt lakkert på akkurat samme måte, og tålt høytrykksspyler med 70*C og sterk avfetting så no worries.

Vært opptatt med å pusse reaksjon i lakken, lakkere osv istedenfor å oppdatere, men kan vel ta en real bildeoppdatering ikveld.

Karosseriet er ferdig lakkert idag. :)

Kommer nok til å våtslipe og polere hele bilen etterhvert, men det blir nok ikke før til våren igjen. Mest interessert i å få dritten ferdig og begynne å bruke den nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du med høytrykk dagen etter??? Enn hvis du hadde blåst av lakken? Du veit at vanlig lakk er overlakk bar etter 24 timer, støvtørr og tåler litt vann. Hadde du hatt lakkboks med 60 grader tørketid så hadde lakken tålt det skikkelig. Du skal egentlig ikke bruke avfetting på ny lakk før det er gått 1 måne. Denne informasjonen er av en daglig lakkerer som har jobbet med lakk i over 30 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså legge klarlakk på tettfarge er jo ikke noe poeng og jobb rett i dass spør du meg (altså akryllakk) når denne er ferdig tørket/ herdet skal du for guds skyld ikke legge et lag med klarlakk, dette er fordi det ikke binder mot hverandre, det går to tre uker med vask så begynner det og flasse. Er en grunn til at det fins fagfolk der ute..

Men uansett hvis du føler deg fornøyd, så er jo det bra, men gir deg bare noen råd så du får litt innblikk i åssen dette med lakk fungerer, kunne sikkert sitti og skrivi i 3 timer her, har drevet med det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, Martin... Ene døra, takluka, bagasjelokk osv har jo vært ferdiglakkert siden i fjor høst. :)

Er jo ikke akryllakk jeg har brukt heller da, ZhilleN. :) Vanlig løsemiddelbasert 2K lakk.

Og ja, jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak en skikkelig lakkering, har flere kompiser i bransjen. Er ingen fagmann, men har fått gode innblikk i hvordan ting henger sammen.

Nå har det seg bare sånn, at jeg ikke har råd til en hellakkering hos en lakkerer, ei heller interesse av å ha sååå strøken lakk, for da blir man bare redd for å bruke redskapen. Hadde en liten plan om banebil av denna når jeg har økonomi til det. Faen meg dyrt å bygge BMW...

Men du skal ha takk for konstruktive innspill, ZhilleN. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den nå, ble senkveld igår gitt ;)

Her er undertegnede klar med lakken i koppen;

1_zps3d794836.jpg

Noen bilder av bilen rett før lakk;

2_zps2b04889d.jpg

3_zps2f9c5551.jpg

4_zps654b2622.jpg

Her med første strøk lakk;

5_zps977aca44.jpg

Så ble jeg plaga med en jævla reaksjon alle plassene hvor jeg hadde brukt fyller på sprayboks...

Begge bakskjermene, hjulbuene, en del av bakplata og nederst på C stolpene.

6_zps7552d8ba.jpg

Men ble da helt greit ellers;

8_zps4322a560.jpg

10_zps45fa9f8a.jpg

13_zps78d7bc2e.jpg

14_zps204cba11.jpg

15_zps2e695e37.jpg

16_zps3759de92.jpg

Slipte ned reaksjonene dagen etter, og la på et strøk til men fortsatt reaksjon..

23_zps0ac35258.jpg

28_zps4e56b488.jpg

29_zpsd2b00f20.jpg

Ellers ble lakken fin nok for min del;

25_zps25b14513.jpg

33_zpsffea8540.jpg

34_zpsd4c92a8e.jpg

35_zps48236409.jpg

36_zpsb244c278.jpg

37_zps7250a951.jpg

39_zpsaf2a5489.jpg

46_zpsacbca2db.jpg

Her dro jeg på meg ett sig i lakken, men slipte det dagen etter og dusja på et strøk til;

47_zps9de3990e.jpg

Ble lei denna dritten av en reaksjon, så jeg slipte ned begge bakskjermene atter en gang, og på med noen strøk RM Hydrofiller, som gjorde susen...

48_zps41ffb8de.jpg

Dagen etter var det sliping av fyller og et strøk til med lakk. Dette er dagen etter nytt strøk;

52_zps9f5865db.jpg

53_zps4243d5f2.jpg

Så dro jeg et skikkelig deilig sig over høyre bakskjerm på strøk nr. 2.... Bare å slipe dagen etterpå og dusje på ny lakk igjen..

(Ja, jeg er smertelig klar over at lista fortsatt står på og er lakkert.... La ikke merke til den før 2. strøket med lakk hadde landa. Distre?)

54_zpsd6667edc.jpg

Her i slipinga;

55_zps1a7d8596.jpg

Så var det klarlakk når finalestrøket hadde tørka! :)

56_zps85289ff0.jpg

57_zps60ce00e8.jpg

Har ikke kommet lengre enn dette. Muligens montering av panser, førerdør, bagasjelokk osv hvis været bedrer seg utover kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...