Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blakk jeg! Hehe

Nå får Raynik de siste 6000kr for bilen over helga, så er jeg gjeldfri der, og bilen er offisielt "min". :)

Ny telefon over helga, 1500kr, og nye lakksprøyter, 1500kr...

Skal leve litt normalt utenfor garasjen også, hehe! Går med noen kroner på snus, cola og varm-mat i skoletida...

Skrevet

Vært litt stille her. Går å venter på disse lakksprøytene mine. Skal ta hjem den andre døra en dag å begynne på den. En kompis som er oppretter/lakkerer-lærling skal hjelpe meg å hamre ut bulken. :)

Begynte med å lage deler til tårnstag idag på skolen. Plasmaskjærte plata til ene fjærtårnet for å sjekke passform etter oppmåling med tommestokk i natt.. Etter en stund med fila og boremaskin passet den som hånd i hanske.

Skjærer til nr. 2 imorgen, med noen små endringer i tegninga, kanskje den passer rett på uten mods? :)

244092_406037049450496_1297057123_o.jpg

Skrevet
Vært litt stille her. Går å venter på disse lakksprøytene mine. Skal ta hjem den andre døra en dag å begynne på den. En kompis som er oppretter/lakkerer-lærling skal hjelpe meg å hamre ut bulken. :)

Begynte med å lage deler til tårnstag idag på skolen. Plasmaskjærte plata til ene fjærtårnet for å sjekke passform etter oppmåling med tommestokk i natt.. Etter en stund med fila og boremaskin passet den som hånd i hanske.

Skjærer til nr. 2 imorgen, med noen små endringer i tegninga, kanskje den passer rett på uten mods? :)

[ Bilde ]

Bare husk å monter tårnstaget før du sveiser det, feila litt på den første gang :P

Skrevet

Hvorfor?

Staget blir justerbart, og demonterbart. :)

Skal sveise på to braketter på hver av platene, med hull i for skruing av staget tvers over motorrom. Staget blir justerbart med lingsgjenger på ene siden og vanlige gjenger på den andre siden, med en fastsveist mutter i midten, slik at jeg kan stramme spenn mellom tårnene. :)

Skrevet
Hvorfor?

Staget blir justerbart, og demonterbart. :)

Skal sveise på to braketter på hver av platene, med hull i for skruing av staget tvers over motorrom. Staget blir justerbart med lingsgjenger på ene siden og vanlige gjenger på den andre siden, med en fastsveist mutter i midten, slik at jeg kan stramme spenn mellom tårnene. :)

Ahaa såppas :) Tenkte bare på dem du skrur fast i dempertårnet, slik at dem treffer skru-hullene når selve staget er montert.

Skrevet

Everything under control! ;)

Er bare å justere til det passer, stramme til på fjærtårnene, sette spenn på staget og låse kontramutrer ;)

Rask paint-illustrasjon til de som måtte lure;

1111111_zps442c9a78.jpg

Skrevet

Fikk skjært til plate nr. 2 idag, passa som et skudd! :)

Har også bøyd rør, og begynt å lage til braketter.

51852_406385502748984_374536052_o.jpg

Satser på å få sveist en del imårra, og få laget til den gjengestanga. :)

Oppdaterer imårra. :)

Skrevet

Har sveist endene på røret idag og fått tilpasset litt. :) Endene lagde jeg av 30mm firkantrør, hvor jeg sveiste igjen endene. TIG-sveiset såklart. :)

Mandag får jeg vel laget til den gjengestanga og kanskje sveist braketter på tårnplatene.

134486_406673352720199_1693149526_o.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...