Jørgen Lie Skrevet September 15, 2012 Skrevet September 15, 2012 Mulig jeg har et sett til salgs sleng over en PM om du er intr.!
Larsgunnar Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Er blakk jeg! Hehe Nå får Raynik de siste 6000kr for bilen over helga, så er jeg gjeldfri der, og bilen er offisielt "min". Ny telefon over helga, 1500kr, og nye lakksprøyter, 1500kr... Skal leve litt normalt utenfor garasjen også, hehe! Går med noen kroner på snus, cola og varm-mat i skoletida...
Larsgunnar Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Stemningsbilde, meg og finbilen <3
Larsgunnar Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Vært litt stille her. Går å venter på disse lakksprøytene mine. Skal ta hjem den andre døra en dag å begynne på den. En kompis som er oppretter/lakkerer-lærling skal hjelpe meg å hamre ut bulken. Begynte med å lage deler til tårnstag idag på skolen. Plasmaskjærte plata til ene fjærtårnet for å sjekke passform etter oppmåling med tommestokk i natt.. Etter en stund med fila og boremaskin passet den som hånd i hanske. Skjærer til nr. 2 imorgen, med noen små endringer i tegninga, kanskje den passer rett på uten mods?
TurboLag Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Ikke helt fan av stanceworks osv, men liker karosserirestaureringa Du kan jo se an muligheten for å sette batteriet i bagasjerommet, sånn som 325i har originalt
Larsgunnar Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Stanceworks er rått! Batteriet havner baki ja.
martinwenberg Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Vært litt stille her. Går å venter på disse lakksprøytene mine. Skal ta hjem den andre døra en dag å begynne på den. En kompis som er oppretter/lakkerer-lærling skal hjelpe meg å hamre ut bulken. Begynte med å lage deler til tårnstag idag på skolen. Plasmaskjærte plata til ene fjærtårnet for å sjekke passform etter oppmåling med tommestokk i natt.. Etter en stund med fila og boremaskin passet den som hånd i hanske. Skjærer til nr. 2 imorgen, med noen små endringer i tegninga, kanskje den passer rett på uten mods? [ Bilde ] Bare husk å monter tårnstaget før du sveiser det, feila litt på den første gang
Larsgunnar Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Hvorfor? Staget blir justerbart, og demonterbart. Skal sveise på to braketter på hver av platene, med hull i for skruing av staget tvers over motorrom. Staget blir justerbart med lingsgjenger på ene siden og vanlige gjenger på den andre siden, med en fastsveist mutter i midten, slik at jeg kan stramme spenn mellom tårnene.
martinwenberg Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Hvorfor?Staget blir justerbart, og demonterbart. Skal sveise på to braketter på hver av platene, med hull i for skruing av staget tvers over motorrom. Staget blir justerbart med lingsgjenger på ene siden og vanlige gjenger på den andre siden, med en fastsveist mutter i midten, slik at jeg kan stramme spenn mellom tårnene. Ahaa såppas Tenkte bare på dem du skrur fast i dempertårnet, slik at dem treffer skru-hullene når selve staget er montert.
Larsgunnar Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Everything under control! Er bare å justere til det passer, stramme til på fjærtårnene, sette spenn på staget og låse kontramutrer Rask paint-illustrasjon til de som måtte lure;
Larsgunnar Skrevet September 20, 2012 Forfatter Skrevet September 20, 2012 Fikk skjært til plate nr. 2 idag, passa som et skudd! Har også bøyd rør, og begynt å lage til braketter. Satser på å få sveist en del imårra, og få laget til den gjengestanga. Oppdaterer imårra.
Larsgunnar Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 Har sveist endene på røret idag og fått tilpasset litt. Endene lagde jeg av 30mm firkantrør, hvor jeg sveiste igjen endene. TIG-sveiset såklart. Mandag får jeg vel laget til den gjengestanga og kanskje sveist braketter på tårnplatene.
Rulvan Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 her var det mye kjekt å se å lese... blir en bra E30 detta her..
Larsgunnar Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 Takk for det! Fint med hyggelige kommentarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå