Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fjerna giroverføringa fullstendig da jeg satt inn motor/gir.

Knakk en liten bit på ZF kassa da jeg tok den ut, glemte å løsne overføringa :?

Men Getrag-kassa løsna jeg alt på da jeg tok den ut.

Kurrant jobb å sette på overføringa igjen når motor/gir står på plass i bil fant jeg ut igår. Er bare å sette en jekk under girkassa, skru av girkassetraversen, og sakte slippe ned kassen. Kommer greit til å få alt på plass igjen da ;)

Ikke dumt, får gjøre det ;)

Skrevet

Ikke mye å oppdatere om her nå i grunn, men har da skjedd litt. :)

Fått på plass nesten alt i motorrom. Gjenstår bare å koble til styreenhet, plugge på et par vannrør og litt sånn.

Har fått på plass giroverføringa igjen nå, måtte slippe ned girkassen for å få alt på plass. Shortshiften og de nye foringene er deilige! :D

Har tatt litt mål på stolunderstellet og klekka ut en løsning der, begynner imårra å lage til! :)

Skrevet

Øverst på kassa er det to "ører".

I overføringa har du jo alu-staget som spaken går gjennom, og den skal festes i disse "ørene" med en kryssbolt, som har en slags låsing som brettes ned på det ene "øret".

Girvelgerstaget er bare festet med en liten krysspinne som går gjennom "endeleddet", på en liten kule på kassa. Skal ligge en låsering rundt denne. Låseringen er en ring som er snitta opp. Litt vanskelig å forklare men håper du forsto hva jeg mente :P

Hvilken kasse har du? ZF eller Getrag 260?

Skrevet

Følger med her! Bra prsjekt med meget bra framgang, det liker vi! Har selv en likedan bil, e30 320 med 325 turbomotor. Må barre spør på pm om du har planer om å bygge turbo så kan jeg svare deg med den lille kunnskapen jeg har vertfall :)

Ang motorfestene, så fant jeg et lite triks der da jeg bytta motor i min. Lot høyre feste stå i traversen, å venstre feste lot jeg stå på motoren,løst. Å når det hadde truffet på begge sider, var det bare å stramme til. Men vet godt hva du mener! Dreiv å kødda med det i 30 min selv før jeg fant ut dette..

Keep up the good work! :)

Skrevet

Takk for det! Kjekt å høre at dere liker prosjektet. :)

Såpass ja! Da sender jeg deg nok et par PM'er etterhvert, hehe ;)

Er jo en mulighet det ja. Neste gang motoren skal ned blir den stående fast på traversen, så slipper jeg motor ned på noe med hjul, løfter opp hele bilen i front og drar motoren under bilen, samme når ny motor skal oppi! Ender vel med at jeg kjøper en motor til og setter i bukk når det skal bygges turbomotor. Ser for meg total overhaling der, med alle lagre og alt nytt. :)

Skrevet
Øverst på kassa er det to "ører".

I overføringa har du jo alu-staget som spaken går gjennom, og den skal festes i disse "ørene" med en kryssbolt, som har en slags låsing som brettes ned på det ene "øret".

Girvelgerstaget er bare festet med en liten krysspinne som går gjennom "endeleddet", på en liten kule på kassa. Skal ligge en låsering rundt denne. Låseringen er en ring som er snitta opp. Litt vanskelig å forklare men håper du forsto hva jeg mente :P

Hvilken kasse har du? ZF eller Getrag 260?

Den er god! Sjønnte hva du mente ;) Mener det er getrag 260 jeg har. Var bare litt vanskelig å se :P

Skrevet

Dette ser bra ut :) strøken E30 er rett og slett gøtt!

Likte stolene :) passet med fargen på bilen, slike detaljer liker jeg, når interiøret treffer med bilen utvendige farge :) stå på :)

Skrevet
Den er god! Sjønnte hva du mente ;) Mener det er getrag 260 jeg har. Var bare litt vanskelig å se :P

Good ;) Samme kasse som meg da. Skal visst tåle en støyt. :)

Dette ser bra ut :) strøken E30 er rett og slett gøtt!

Likte stolene :) passet med fargen på bilen, slike detaljer liker jeg, når interiøret treffer med bilen utvendige farge :) stå på :)

Takk for det!

Liker dem veldig godt sjøl! Har begynt på understellet til dem, så onsdag i neste uke skal jeg sveise i de nye brakettene i understellet der, så er det bare å stive det opp med et stag, og bore opp noen hull så jeg får skrudd dem i gulvet! :)

Bilder da???:-/

Skal ned i garasjen å rydde idag, der går nok hele kvelden.. Må ta meg sammen når det gjelder system og orden, der har jeg blitt slurvete det siste halvåret..

Men jeg skal vel alltids klare å få knipsa noen bilder, hehe! :)

Skrevet

Noen bilder fra i kveld. :)

Ting begynner å falle på plass i motorrom nå. Nesten bare kosejobb nå før oppstart. :)

Stresser ikke med oppstarten egentlig. Nå føler jeg at jeg har gjort såpass mye at jeg kan ta det litt som det kommer med oppstarten. Minusgrader er det allerede, så det blir ikke noe bedre eller verre til bilen skal lakkeres uansett. Kommer til å kjøre på med et par byggtørkere i garasjen når jeg lakkerer da, effektivt for både varme og å blåse ut lakkstøvet som legger seg i lufta og overalt. :)

176731_418545668199634_384475374_o.jpg

615374_418545691532965_120692238_o.jpg

334748_418545724866295_1501183251_o.jpg

615245_418545774866290_565668425_o.jpg

55413_418545844866283_592806850_o.jpg

Tro om det er en som gleder seg til å få på ny frontplate og få farge på IS leppa si? :D

178125_418545881532946_1399254051_o.jpg

Skrevet

hehe har forbedret seg noen % ja...er mange år siden den har vert i slik stand.. gleder meg til å prøve den jeg..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...