Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte litt på det greiene dine med bensin i olja osv...

2 ting som jeg tenker på er LMM og termobryter... Er noe utav lage her, vil den jo få knallmye bensin.

Har vært borti flere tilfeller der noen har byttet om på den blåe og den brune kontakten nå de har koplet til. Da skjer også dette...

Skrevet
Trur ikke den har vært til salgs etter det

Faen, da ligger den vel spredd utover landet i deler..

Ikke vært skilt på siden 2011.

Tenkte litt på det greiene dine med bensin i olja osv...

2 ting som jeg tenker på er LMM og termobryter... Er noe utav lage her, vil den jo få knallmye bensin.

Har vært borti flere tilfeller der noen har byttet om på den blåe og den brune kontakten nå de har koplet til. Da skjer også dette...

Takk for tipset om kontaktene! Skal få sjekket dette opp.

Skal skifte olje. Hvis det ikke da blir bedre, må jeg feilsøke litt.

Men først på lista; Oppstart! :D

Skrevet

Det med bensin i olja er garantert bare for at den pluttselig ikke ville starte når den var ute, ble dratt en del på starteren for å få dn på plass. Bytt olje og fyll på fersk bensin så blir det knall.. tror forresten at jeg har fått delene dine nå..kom vist pakke i går...

Skrevet
Det med bensin i olja er garantert bare for at den pluttselig ikke ville starte når den var ute, ble dratt en del på starteren for å få dn på plass....

Ja, hvis dere har kjørt den sååå mye på starteren, så er jeg enig. Men hvorfor kjøre såå mye på starter? En merker jo raskt om motor kommer til å starte, og vil den ikke det - så er det bare å slippe starter. Det er kun i få tilfeller at en kan kinne leeeenge og at motor starter "av seg selv" tilslutt....

Skrevet
Det med bensin i olja er garantert bare for at den pluttselig ikke ville starte når den var ute, ble dratt en del på starteren for å få dn på plass....

Ja, hvis dere har kjørt den sååå mye på starteren, så er jeg enig. Men hvorfor kjøre såå mye på starter? En merker jo raskt om motor kommer til å starte, og vil den ikke det - så er det bare å slippe starter. Det er kun i få tilfeller at en kan kinne leeeenge og at motor starter "av seg selv" tilslutt....

bilen hadde ett par ganger at den jikk fint, men pluttselig stopped den, den kunne komme etter en stund, eller som i dette tilfellet ikke i det heletatt.bilen var lettstartet som fy, men trodde pumpa fjuska..bytta den uten hell..men så pluttselig startet den igjen..hehe dette at den var kjørt lenge på starteren hendte kun ett par ganger.

• 2 weeks later...
Skrevet

Dro imøte med Raymond igår og fikk meg et par bensinpumper, og innsugspakninger!

Ene pumpa var stål, og den andre var plast, så jeg sjangsa på å montere stålpumpa. Feil eller riktig? :)

Så fikk jeg på innsuget med nye pakninger etter en del om og men!

Tenker meg ned en tur iløpet av kvelden. Må vel få på plass en jordledning til batteri, så får jeg sjekke om det er liv i noen av batteriene :)

Så skal det vel være stort sett bare å fylle bensin, kjølevann, og skifte olje? :D

Ang. kjølesystemet. Det har jo blitt tappet helt ned nå siden alt har vært koblet fra, bortsett fra varmeapp.

Må dette luftes? Hvordan gjør man dette isåfall?

Skal ta noen bilder i kveld! :)

Skrevet

Tjah, det nærmer seg mer og mer for hver gang! :D

Fikk som sagt pumpa og innsugspakninger på plass igårkveld. Har et bilde av pumpa på plass her;

413910_438370876217113_220691492_o.jpg

Kobla på et av batteriene jeg fikk, og jaggu ble det liv. :D

457065_438370859550448_1311796152_o.jpg

2012-12-21220144_zps353b78fb.jpg

Men, hadde glemt av at denne må fylles opp med reléer og sikringer, så om noen har koblingsskjema på denne saken blir jeg veldig takknemlig for det! :)

2012-12-21223633_zps672b4e23.jpg

Lakkerte tårnplatene for noen dager siden, her er dem montert. Lakkerte dem sort blank. :)

2012-12-21223647_zps66d48f13.jpg

Skrevet

Godt å høre! :)

Skal få satt et batteri på lading forhåpentligvis imårra, sånn at det er fullt opplada, så er det jo bare å koble til å vri om nøkkelen å se om starteren går ;) Hvis starteren går så fyller jeg kjølevann og bensin, så er det bare å håpe på det beste!

Prøvde å vri om her om dagen, men skjedde ingenting. Mistenker rett og slett at batteriet bare er nesten helt dødt, har jo stått en god stund uten å få lading så. Ble dårligere lys i instrumentene etter en stund også, så tror nok det er bare lite strøm. :)

Skrevet

Fikk ikke tak i noe skikkelig koblingsskjema, stod bare K1, K2, K3 osv, men stod ikke K1 osv på reléene. Fikk en kompis til å se på det, han plasserte bare reléene i boksen å sa at alle var like, så tror nok ikke det er helt på G der enda...

Har du noe forenklet skjema på det? Isåfall hadde det vært kanon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...