Larsgunnar Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Mistenkelig kjent, synes liksom jeg har sett dem i en hylle på Salminen før?
bcRichard Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Hehe, manglet bare topplagrene så kunne jeg montere de..
Larsgunnar Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Haha! Hva er status på E36'en? Blir det bil igjen?
bcRichard Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Har vært så mye fram og tilbake med salg og fiksing. Foreløbig får den bare stå der..
Larsgunnar Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Såpass ja. Får håpe den blir satt i stand igjen, feit bil!
Larsgunnar Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 Liten update på innsuget Handla alt av rør igår, og fikk skråkappa runners. Punkta på runnere idag, og skal begynne å porte flensen på mandag. Mandag får jeg mest sannsynlig vannskjært plenumveggen hvor traktene og runnere møtes. Slenger ut noen bilder fra idag; Som dere ser må taket på flensen portes en del, men det er kun på skrå, siden runneren har 25* vinkel og flensen er flat. Så det skulle gå fort å porte opp.
Larsgunnar Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Takk for det, Kristoffer! Idag har jeg gjort ren begge coilovers'ene grundig. Plukka alt fra hverandre og fikk rengjort hver enkelt del. Ingen bilder fra prosessen, bare av "ferdig produkt". Ble ganske ålreit. Gull-zinkinga har litt eiring osv, men de ble da rene.
Larsgunnar Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Akkurat fyllt 10-12 liter bensin på tanken, og batteri henter jeg i ettermiddag. Kanskje man får start i kveld? Jeg er spent... Har vært i garasjen og fått på plass deksler osv under dashbordet, etter det ledningskøddet der. Oppdaterer iløpet av kvelden om hvordan det føk av seg!
tommyheimberg Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Følger med håper på det beste:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Helvete.... Ble ikke start i kveld heller. Null gnist, null bensin.. Pumpa går ikke i det hele tatt, og jeg har prøvd 2 pumper. Har heller ikke prøvelampe nå, så får ikke målt etter strøm. Oppsummering av kvelden; (Ja, denne blir lang...) Kom meg ned i garasjen med to kompiser, og var innstilt på at idag skulle vi få start. Kobla på batteri, og som vanlig så lyste det i langlyslampa i instrumentet, og check-controll med en gang jeg kobla på batteriet, selv med nøkkelen ute. Jaja tenkte jeg, drit i det nå. Vridde om å skulle se om den starta, men neida. Starteren gikk fint som bare det, men ikke noe tegn til liv. Så ble det brått tomt for strøm igjen, så klaska det på lading og gikk hjem et par timer. Kom ned igjen og hadde masse strøm på batteriet, så da ble det ny runde med prøving og feilsøking. Starter gikk fortsatt fint som bare det, men ikke noe tegn til liv... Så sjekka vi gnist; Neida. Ikke gnist.. Så var det pumpa sin tur; Neida, gikk ikke den heller.. Så kom jeg til å tenke på den der jævla Defa-alarm saken.. Alle ledningene, bortsett fra de jeg lodda om tidligere, er fortsatt under dashen, tilkobla. La bl.a merke til en grønn ledning som var lodda inn på noe "originalt". Kan dette ha noe å si? Mtp startsperra osv... Håper egentlig det. Hvis ikke, må jeg bryne meg på ledningsnett-bytte. Tatt noen bilder i kveld da. Legger ut alle og forklarer over, så kanskje det er til noe nytte. Begynner med kontakten på bensinpumpa. Der er det tre ledninger som går i en kontakt, som skal kobles på pumpa. En brun, en brun/hvit og en brun/grønn. Disse går under gulvet, over bensintanken, og opp i en gummigjennomføring og ligger da under baksetet; Herfra går disse og noen andre ledninger inn i en stor kontakt som ligger under setet; Så følger de hele bunnen av seteryggen bort til andre siden; Og så kommer de ut her. Som dere ser deles den store ledningspølsa, og går ned i gummigjennomføringen ned i "bensintank nr. 2". Kan tenke meg at dette er til nivå-måler. Ledningspølsa fortsetter langs baksetebunnen, og ligger langs kanalen her; Det er den ledningspølsa som er tapet sammen med tekstilteip, med like stort mellomrom mellom hver runde. Inni blant disse ledningene fant jeg hvertfall to med rett farge. Husker ikke hvilke i farta. Så går alle disse fram langs kanalen og oppunder dashen, og ender opp her; Denne stussa jeg på, da den har både brun og brun/grønn. Hvilket relé er dette? Som dere ser her, OK oppgave å finne ut hvilke ledninger som er til Defa. Alle Defa-ledningene ser "nye" ut i forhold til de andre. Det var det for i kveld... Om noen har tips, innspill, tanker, uansett.. Setter stor pris på all hjelp, for nå begynner jeg å miste motet.. Mvh...
Pedi Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Bare sånn fort og gale - i første omgang: Den ledningen jeg ser som kommer fra rattstamme: sort ledning, er tapet sammen med en rød en. Den skal ikke ha noen rød ledning på seg, den skal egentlig gå over til svart/gul ledning. Gjerne 2 stk svart/gul (en tynn og en tykkere). Den overgangen går normalt sett i stikket midt på bildet det. Har du lokalisert pumpeledningen i motorrommet? Den er nok en "tykk" (2.5mm2) grønn/lilla ledning. Prøv å sette strøm på den for å se om det er liv i pumpa....
BmwDieselPower Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Riv ut defa dritten! Fint når det er nytt, men ubrukelig når det er gammelt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå