Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bare sånn fort og gale - i første omgang:

Den ledningen jeg ser som kommer fra rattstamme:

sort ledning, er tapet sammen med en rød en.

Den skal ikke ha noen rød ledning på seg, den skal egentlig gå over til svart/gul ledning. Gjerne 2 stk svart/gul (en tynn og en tykkere). Den overgangen går normalt sett i stikket midt på bildet det.

Har du lokalisert pumpeledningen i motorrommet? Den er nok en "tykk" (2.5mm2) grønn/lilla ledning. Prøv å sette strøm på den for å se om det er liv i pumpa....

Jeg skal sjekke opp ang. den ledninga der! :)

Skal leite opp den pumpeledninga og sette strøm på den! :)

Skrevet
Har ikke du følere på kassa da??

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jo, men er ganske sikker på at disse står rett. Ene ledninga er kortere enn den andre, derfor ser jeg det som naturlig at den skal nærmest. :)

Skrevet

Fungerte da jeg tok ut motoren, og kan ikke tro de har blitt ødelagt av ingenting :P

Ivar, den røde ledninga er bare en ledning jeg lodda inn der fordi den sorte var for kort..

Vært nede i garasjen nå og fått sjekka litt og prøvd litt. Klipt vekk alt til Defa-alarmen, og lodda på som originalt.

Legger bare ut bilder her nå;

Her går den fra sort til rød til sort, pga den ble for kort. Man taver det man haver.

image_1364218775011473_zps02ec3445.jpg

På andre siden går den ut i denne sorte/gule;

image_1364218857300965_zps12c83265.jpg

Denne var det første jeg la merke til;

image_1364218874323265_zpsfa64bc8d.jpg

Klipte vekk alle slike ledninger som var til Defa'en, og lodda sammen slik det skulle være.

Eneste jeg lurte på var denne hvite, som gikk inn på en kontakt til alarmen. Den går inn over dekselet der hendelen til panseret er, fant ikke ut hvor den endte;

image_1364218899142258_zpsc62912db.jpg

Her er alt jeg klipte bort til Defa'en;

image_1364218935740291_zpsd4b31236.jpg

Og sånn ble det når jeg hadde lodda alt sammen igjen;

image_1364218948463804_zps82a196ef.jpg

Men jeg lurte litt på denne, den kommer i samme ledningspølsa som dysekontakter og termostatkontakter. La merke til at den var grønn/brun.

image_1364218973984381_zps477f63cd.jpg

image_1364218986732491_zpsd9961859.jpg

Så er det denne da. Den tynne ledninga som går sammen med den tykke fra batteri. Hvor skal denne?

Martin Wenberg tipsa meg på facebook om at det kunne være null strøm til ECU. Det har jeg ikke tenkt på faktisk... Kan det være så enkelt som det? Hvilke ledninger skal gi strøm til ECU da?

EDIT;

Denne røde ledninga, kommer fra sikringsboksen... Skal denne hit? Jeg har nemlig kobla den på der.

Lurer på at denne er til noe heeelt annet..

Skrevet

Den røde ledninga går fra batteripolen + og til sikringsboksen. Den skal ikke direkte opp til hjernen. På polen til batteriet skal det være et skuhull slik at du kan feste den der :) har du husket på de 2 ledningene som skal til jord? Dem skal festet ved siden av batteriet :P har du jord fra motor til chassiet og? Kan vel skape noe problemer om du ikke har det.

Skrevet

Har batteriet bak. :)

Den røde ledninga har jeg kobla på der som bildet viser, det er rett på et koblingsstykke på batterikabelen. Da skal jo den være rett.

Henger ikke med på hvilke to jordledninger du snakker om?

Har jord fra motor til chassiet ja.

Skrevet

Har lagra bildet, skal skrive det ut og henge det opp nedi garasjen ;)

Oljetrykksgiver ja, den har jeg faktisk glemt å koble til. Men det får jeg ta siden.

Vet du hvilke ledninger som skal gi strøm til ECU?

Skrevet
Har lagra bildet, skal skrive det ut og henge det opp nedi garasjen ;)

Oljetrykksgiver ja, den har jeg faktisk glemt å koble til. Men det får jeg ta siden.

Vet du hvilke ledninger som skal gi strøm til ECU?

Det vet jeg ikke desverre. Men skal ikke være store problemet å finne det ut. Du skulle virkelig ha hatt multimeter for å sjekke om den skal til pluss eller minus, så slipper du å brenne noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...