Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Den skal til pluss på noe, siden den kommer fra plusspolen til batteriet.
martinwenberg Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Den skal til pluss på noe, siden den kommer fra plusspolen til batteriet. Ja, jeg skal prøve å finne det ut
Pedi Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Du skal ha et hvitt stikk rett ved styresentralen med 3 ledninger i. De er nok grønn, sort og hvit. Grønn skal tilkoples tenning trinn 2, denne gir strøm til ECU. Sort er turtallsignal til instrument hvit (eller var det gul? mener på den var hvit på E30) skal til forbruksmåler. Den sorte ledningen du sikter til som du lurer på? Ingen anelse, skal ikke være i hanskerom, ser ikke for meg hva den går til. Jeg har jo ikke skrudd E30 på mange herrens år, det er vel nok av E30-guruer innpå her som kan svare deg?
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Det må være denne ja? Denne er tilkoblet, og turteller og forbruksmåler virker. Har sett begge nålene hoppe ved kinning. Men jeg skal dra ned i garasjen nå å følge den grønne ledninga, og sjekke at denne går til tenning trinn 2. Takk for svar, Ivar! Om noen andre E30 guruer ser dette setter jeg stor pris på all hjelp.. Lei av å plages nå..
Pedi Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Du trenger ikke å følge den, er bare til å måle om den har 12v+ med tenning på trinn 2.
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Den har 12V+ når tenninga er på trinn 2 ja. Litt over 11 uten tenninga på.
Pedi Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Da har du iallefall spenning inn til ECU. I min tråd rundt side 78 holder jeg på å feilsøker på min motor, ta deg gjerne en kikk der....
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Ledningsnettbytte vurderes.. Denne bilen har stått med rasa motor i flere år, og tydeligvis er det mye som er klipt, lodda inn osv fra før.. Derfor vurderer jeg å stappe inn det ledningsnettet fra delebilen. Det virker ihvertfall, det har jeg jo sjekka før jeg tok ut motoren..
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Hei igjen! Nå har jeg hatt besøk av en kompis som har god peil på dette. Vi har tvangskjørt pumpa, og gått bensin fram til railen. Hadde satt tur/retur slangene motsatt, så måtte dra dem av. Bensinspruten sto her, hehe. Men han mente at det måtte være veivsensorene som var feil. Så da sjekka jeg den framre på veiva, men WTF? Den sorte og gule ledninga derfra går inn i en kontakt, men det stopper der?! Her er bilde av kontakten; Hvor faen skal denne innpå???
tommyheimberg Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Veivsensorene har jo kpntalter rett etter følerene som deretter går til mottorstikk og hjerne?? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Pedi Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Den føleren foran er kun til diagnosestikket. Drit i den..
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Faen... Men det kan jo ikke være svinghjulssensorene? Har jo ikke rørt dem, og dem fungerte jo når jeg tok ut motoren?
Larsgunnar Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 Ble tipset om en guru som heter Geir som jobber på Norbil Harstad. Skal ta turen til han å høre hva han mener imorgen. Fikk høre fra en kar at disse B25'ene er jævlig følsomme på de svinghjulssensorene?
tommyheimberg Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 De er veldig følsome.. har selv mptte bytta, dysene opner ikke osv... mine såg nye ut men var gåene:-p Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå