Larsgunnar Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Ja vi får håpe det, Kristoffer! Skal jo ikke være noe problem egentlig.. Har jo hatt start på motoren og alt når den sto i delebilen. Malte som en katt... Innebygd nei? Hvorfor skulle det da være en slik diode "ekstern" i egen holder? Den sorte holderen her er til det blåe reléet som skal ha en diode, den du ser nederst på bildet. På 320i-ledningsnettet var det ikke noe diode på det reléet i det hele tatt... Men same shit, different shit... Sjit er det uansett. Skal prøve å få stappa inn det nye ledningsnettet ila dagen!
Larsgunnar Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Da var den nye kabelmatta kommet på plass! Gikk radig som F.. Halvannen time, så var hele greia på plass, og det meste kobla på! Lurer på et par kontakter og litt diverse, men var fri for strøm på telefonen så det ble ingen bilder nå. Stikker mest sannsynlig ned igjen iløpet av kvelden med opplada telefon! Gikk fort over det andre nettet før jeg stappa inn det nye, å du dæven så mange ledninger med brudd på!! Om jeg sier at 30% av ledningene hadde brudd en eller annen plass så overdriver jeg ikke.. Tør å vedde på at en tidligere eier har klippet og leka seg da han skulle selge bilen. Sto jo som et sarv med en del rust og rasa motor så.
tommyheimberg Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Når blir oppstart? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evovrs Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Venter spent på oppstart Er jo en diode du har på bildet øverst , Den svarte avlange
kristofferolsen Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 Når blir oppstart?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 venter på det samme !
Larsgunnar Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Tja, får se om den starter når jeg har kobla ferdig ledningsnettet! Ja, men den dioden avbildet øverst her står på et helt annet relé, og det er ikke en slik diode der det SKAL være en diode på det gamle ledningsnettet. Altså, dioden står på feil relé på det gamle nettet. Stikker ned i garasjen snart. Oppdater med litt bilder og spørsmål når jeg kommer hjem igjen!
Larsgunnar Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Skrevet Mars 29, 2013 Såder, da hadde jeg vært i garasjen og fått tatt litt bilder og gjort klart det jeg kunne uten litt hjelp. Sånn ser det altså ut pr. nå; Så lurer jeg på noen kontakter og et par reléer. Glemte å ta bilder av de to reléene, men begge har ikke vanlige "stikk", men runde "pinner". Noen som vet hvor disse skal? Om noen av de avbildede kontaktene er til ABS kan jeg utelukke de, da jeg ikke har ABS på denne bilen, og det kommer det ikke heller! Først ut; Hadde ingen reléer som passa oppi disse; Noen som vet hvor noe av dette skal?
tommyheimberg Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 De to kontaktene er til brytere de, anten til tåkelys bryter varselltrekant eller varmen i bakruta:-), den smale svarte er til klokka, og den store hvite henger under dashbordet husker ikke om jeg har noe i den i det hele tatt:-p de to små husker jeg ikke i farta Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
thorbis Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 den store hvite er til evt extra utstyr mener jeg.
tommyheimberg Skrevet Mars 29, 2013 Skrevet Mars 29, 2013 den store hvite er til evt extra utstyr mener jeg. Stemmer det, er hvertfall til obc og noe greier sikkert mere og, men ikke helt sikker.. derfor jeg ikke tørte si noe sikkert:-p Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evovrs Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Er vel til tenning den store hvite, De små løse hvite er vel til 12v siggtenner Og de andre tror jeg du fikk svar på over her
kristofferolsen Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 lars må du forte dæ ! ferdig å koble opp ?
Larsgunnar Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Skrevet Mars 30, 2013 Er et helt annet kontaktstykke til tenningslåsen og det som hører med der, så den store hvite er ikke til tenning. Kan være til ekstrautstyr som de andre sier. Ikke ferdig å koble opp nei. Vært på hytta i hele dag. Da lurer jeg bare på de to sorte her da;
tommyheimberg Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Er nok til varmerute bak, varseltrekant.. den ene kan vell og vere til tåkelys:-).. men om ledningene er ganske like på lengde er de nokk til varsellys og varmerute:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Pedi Skrevet Mars 30, 2013 Skrevet Mars 30, 2013 Den store hvite kontakten først ut er en multikontakt. Der er det uttak til feks ABS, el luke, BC, CC osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå