Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er nok til varmerute bak, varseltrekant.. den ene kan vell og vere til tåkelys:-).. men om ledningene er ganske like på lengde er de nokk til varsellys og varmerute:-)

Fantastisk. Da trenger jeg ikke koble dem opp enda :)

Den store hvite kontakten først ut er en multikontakt. Der er det uttak til feks ABS, el luke, BC, CC osv

Konge. Da trenger jeg ikke den heller. :)

Tenkte å dra ned nå snart å få lodda om kontakten til bensinpumpa og koble på litt jordinger og sånt.

Skrevet

Dæven han steike.........

Hvem har originalt UKLIPPET ledningsnett til preface E30, både motor og bil?! ALT sammen.

Nå er jeg dritt lei av å møte på smelta ledninger, brudd, klipte ledninger og dårlige loddinger!! Faen i helvete.

Nå blir det ikke gjort mer før jeg har fått tak i nytt uklippa ledningsnett til både motor og bil.

Skrevet

Velkommen til min verden.

B7-nettet var et sodoma av ødeleggelse (og her snakker vi mye utstyr også), og i tillegg så kom jo Alpina-nettet inni der igjen... Som også var heeelt på trynet.

Har et par-tre punkter på lista mi som ennå kødder seg til for meg... Grrr

Skrevet

Hadde det vært billigere for DTA datasprut så hadde jeg handla med en gang, og lagd mitt eget ledningsnett til lys osv...

Kompisen min fra bilcrossmiljøet kommer innom imårra forhåpentligvis. Hvis ikke han finner ut noe, er jeg fucked. Da blir det nytt uklippa nett.

Skrevet

Maaaasse klipt osv.. Var visst ikke så urørt som jeg trodde...

Men det var sikkert en del triksing tilpassa den bilen, som jeg ikke har fått med da jeg ribba den. Glemte jo bl.a å plukke ut bensinpumpa og tilhørende.

Skrevet

Hei igjen. Har vært i garasjen ikveld med et par bilcross-karer som har grei peil på ledningsnettet i disse bilene.

Vi begynte med prøvelampe å måle litt strøm osv. Men noe vi alle stussa på, var at jeg har strøm på absolutt ALLE stikkene i kontakten til dioderelé. Why???

Har funnet fram koblingsskjema fra Haynesboka på nett, så jeg skal få skrevet ut alt der, så får vi se hva jeg og de andre karene finner ut.

Skrevet

Ikveld har vi fått bensinpumpa til å gå ved å jumpe reléet! :)

Det jeg trodde var bensinpumpa, var jo faen meg tankmåler... Også er det ingen som har sagt no når jeg har lagt ut bilder av den osv??? :mrgreen:

Så nå fikk jeg satt strøm på den bensinPUMPA som er foran venstre bakhjul, og da summa den så fint når vi jumpa reléet. :)

Men fortsatt ingen gnist. Glenn jeg hadde besøk av i garasjen i kveld mente jeg burde få prøvd en annen ECU før vi gjør noe mer.

Men jeg ble tipsa om å trekke en kabel rett fra pluss på batteri til pluss på coilen, og så prøve å vri om å se om jeg har gnist da. Prøvde det, både med og uten pumpa igang, fortsatt ikke gnist.

Så nevnte noen jording til ECU. Er det en egen jordkabel til ECU???

Oppsummering; Et steg nærmere. Nå går pumpa når vi jumper reléet ihvertfall. Bare å få resten til å fungere nå...

Skrevet

er ikke egen jording til ecu. Den får jording via den store koblinga med det jeg veit vertfall.

Jeg har et meget bra, uklippet preface ledningsnett liggende, men bare til motor :) 600kr inkludert frakt så er det ditt :)

Fikk du forresten sjekka om tappen på svinghjulet ditt var til stede? Gidder ikke sjekke foriige side... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...