Larsgunnar Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Har fått flere sånne karameller før.. Hehe.. Har dratt av noen pluggledninger fra coil i min tid som Volvo-eier. Fordeler og pluggledninger osv er urørt fra jeg tok ut motoren. Eneste jeg har gjort er å sjekke at pluggledningene sto skikkelig på, noe de gjorde. Har ikke kommet dit hen, at det kan være feil med fordeler/rotor/pluggledninger. Har jo fortsatt ikke gnist ut av coilen.
Larsgunnar Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Da har jeg vært i garasjen og tatt målinger av kontakten til ECU. Med tenning på trinn 2, lyder målingene som følger; "---" betyr at den pinnen ikke er i kontakten. 1: 12,6V 2: 0V 3: 0V 4: 0,1V 5: 0V 6: 0,2V 7: 0,2V 8: 0V 9: 0,2V 10: --- 11: 0V 12: --- 13: 0V 14: 12,6V 15: 12,6V 16: 0V 17: 0V 18: --- 19: 0V 20: 12,6V 21: 0V 22: 0,2V 23: 0V 24: 0V 25: 0V 26: 0V 27: 0V 28: 0V 29: 0V 30: --- 31: --- 32: --- 33: 12,6V 34: 12,6V 35: 12,6V Jeg har ikke noe skjema over hvilket stikk som skal ha hva av spenning, men det har kanskje du, Ivar?
evovrs Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 har du 12V på coilen da ? Hvis coil har 12V og pulsgivere er riktig, skal den jo få tenning,,,
Pedi Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Sorry, jeg har ikke det. Men følgende tar jeg fra harddisken: 1: coil. Skal være 12v. 14: dyse 1-3. Skal være 12v 15: dyse 4-6. Skal være 12v 20: til bensinpumperelé, pin 85. Skal være 12v Alle 4 overnevnte skal ha 12v med tenning trinn 2. Hvorfor spør du gjerne, siden du gjerne ser at de går til minus-kontakter i andre enden? Det er fordi at når styresentral vil aktivisere dyser, coil eller pumperele - så går 12v over til minus-signal. Så coil og dyser styres av minus "vekselsignal", mens pumperele får konstant minus ved aktivisert pumperele. 33 og 34 husker jeg ikke hva er. 35: ECU tilførselsspenning. Fra Dioderele, remember? Eneste jeg stusset på her, er en ting som jeg har bedt deg om å sjekke tidligere: Jeg ser at du skriver at pin #3 har 0 volt med tenning på trinn 2. Etter det gamle forskrudde hodet mitt skal #3 være ECU remote. Altså burde dette være en tynn grønn ledning som går til det hvite stikket (med 3 ledninger i: sort, hvit og grønn) som ligger rett ved ECU. Den skal ha 12v+, som skal mates fra det hvite stikket. Jeg trodde virkelig at jeg hadde spurt deg om du hadde 12v+ i den grønne ledningen fra bilens ledningsnett. Kople til 12v på den grønne ledningen i kveld du, så fyrer motoren din... Hilsen Pedi (Men sjekk for gud skyld først at #3 inn på ECU er grønn, at jeg ikke husker feil... Det KAN jo være #33, siden den allerede har spenning...) EDIT: Bladde tilbake noen sider, og her skriver du at du har spenning på alle tre (Damn... Håpte jo at feilen låg der...). Vær grei og ta en ny måling der er du snill... Viktigste er at du har 12v på den grønne.
Pedi Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 har du 12V på coilen da ?Hvis coil har 12V og pulsgivere er riktig, skal den jo få tenning,,, Han har 12v inn på coil. Holder ikke med at Refsensor er i orden, hvis ikke ECU har power og remote. Nå har han fått power, men jeg mistenker at han mangler remote - les innlegget mitt over, og se om du er enig... Det er så lenge siden E30 for min del, at jeg husker litt dårlig...
Larsgunnar Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Ang den grønne ledninga i den hvite kontakten med grønn/svart/hvit i, så er den koblet til, men jeg har lagt merke til at den grønne ledninga ikke går inn på ECU? Den følger bare kabelpølsa ut fra ECU.. Må stikke ned å sjekke opp hvor den kabelen der ender, og hva som står i #3 i kontakten.
Pedi Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Ehh... Vent litt... Sitter å skriver samtidig som jeg rydder av middagsbordet... Gikk litt fort i svingene her. Den grønne ledningen fra det hvite stikket går selvsagt til dioderele... Grrr... Men fremdeles så tror jeg at #3 inn på ECU skal ha styrestrøm. sjekk om den er tynn og grønn.. BTW: Kan 33 og 34 være til tomgangsregulator? Eneste jeg kan komme på, for du har jo ikke O2-sensor
Larsgunnar Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Hehe #3 inn på ECU er en brun kabel. Vet ikke hvor den kommer fra. Eneste kabelen på hele ECU kontakten som kunne ligne, var en brun/grønn, og det var #34. Den hvite kabelen fra det hvite stikket med hvit/grønn/sort i, ender på #11. Den sorte kabelen (som forresten går over fra sort til sort/blå) ender på #21.
evovrs Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Jeg holder en knapp på ecu, får du lånt deg en å teste med? viktig at det er ca riktig årsmoddel...
evovrs Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 sånn jeg forstår det er delebil og da motor en 86 modell?
Larsgunnar Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Virker ikke som ECU er gåen, siden tomgangsmotor, pumperelé, hovedrelé og alt annet fungerer.. eller? Delebilen m/ motor var '87.
evovrs Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Jeg har envt en ecu som er ok fra 86 mod, den skal være lik,,,
evovrs Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 *Alt det kan jo virke, men hvis ikke ecu sender puls ut så vil ikke det bli tenning,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå