Larsgunnar Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Går det an å måkke frem bilen, Richard?
kristofferolsen Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Går det an å måkke frem bilen, Richard? Stoka ? Hehe
Larsgunnar Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Hehe.. Kjenner lysta etter å høre den på tomgang ja
Larsgunnar Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Fikk begynt å montere litt igjen, var godt å se noe annet enn bærende konstruksjon innvendig. Teipa inn hele ledningsnettet igjen, fått inn dashbord, instrumentpanel, ratt og litt småting. Skal lodde de to kablene til bensinpumpa imårra, legge inn gulvteppe, og montere midtkonsoll og baksete. Må begynne å se på hvordan jeg gjør det med understell til stolene foran. Noen bilder fra i kveld;
Larsgunnar Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Fikk hele interiøret minus stoler foran på plass idag. Veldig deilig å se noe annet enn ståldørken igjen. Fikk også lodda kablene til bensinpumpa. Noen dårlige mobilbilder fra idag da; Denne skal jeg NYTE når motoren starter Imorgen oppdaterer jeg med en overraskelse. Fikk tak i noe fint idag, men har ikke fått tatt bilde av den enda (Hint: Den drives av eksos, og trykkmater luft)
evovrs Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Bra men lønner seg å montere sidedeksler bak før setet
Larsgunnar Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Har bare det ene for øyeblikket, da det andre ligger igjen hos forrige eier siden jeg glemte det der i fjor en gang
Pedi Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Få nå start på bilen før du begynner å tenke turbo da...
Larsgunnar Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Selvfølgelig... Denne skal jeg ha liggende til vinteren kommer igjen. Fikk den av læreren min på skolen. Sto på en Mercedes lastebilmotor. Skal gjøre den rein og pusse og gnikke litt, så blir den lagt på hylla i påvente av turbobygg.
tommyheimberg Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Må vell ha full smidd innmat og greier for å klare å utnytte den store turboen der uten att det raser:-p.. å stor er denn egentelig? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
Larsgunnar Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Har planer om en smågrom motor da. Der bl.a H-profil råder, Wiseco/CP stempler, toppen skal SWR Performance få bryne seg på + en del annet Tanken er iallefall en holdbar motor. Tenkte å legge den på rundt 400hk. Men det stresser jeg ikke med. Blir vinter/vår prosjekt om et års tid. Uansett morsomt å dele det når jeg ikke betalte en eneste krone for den. Hvor stor den egentlig er... Tja.. Målte diameter på komphjul til 57mm. Skal finne ut av A/R størrelse på eksoshus og komphus idag, og diameter på eksoshjul.
kristofferolsen Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Ser bra ut det her blir flott med turbo !
Larsgunnar Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 Takker! Tenker det blir morsomt med snurrebass etterhvert ja Dro av komphuset igår, og fikk glassblåst det og polert fort over det med autsol idag. Turboen er i veldig god stand, og har så godt som ingen slakk Kun litt radialt, som det jo skal være Ang. målinga, så målte jeg 57mm lillediameter på komp-hjulet. Har ikke fått målt storediameter på det enda Et par-tre turbobilder til skader vel ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå