Larsgunnar Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Takk for det, Martin! Hehehe.. Når skulle jeg hatt tid til å lakkere den ferdig? Neida, den er ikke ferdiglakkert enda.. Håper egentlig på å få den kjørbar til sommerferien en gang, å kjøre den ned i lakkhallen i det nye bygget vårt på jobb. Får se når vi flytter inn der, det var visst ikke helt avklart enda. Hvis jeg ikke får lakkert den på jobb så må jeg vel bare sprøyte den hjemme i garasjen
martinwenberg Skrevet April 21, 2013 Skrevet April 21, 2013 hehe, du har vell vært travel med andre ting ja okei
Larsgunnar Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Vært høvelig opptatt med ledningsnettet ja Fikk på giroverføring, mellomaksel og litt smått etter en tur i garasjen. Deilig å faktisk skru igjen, og ikke holde på med ledninger..
kristofferolsen Skrevet April 21, 2013 Skrevet April 21, 2013 Vært høvelig opptatt med ledningsnettet ja Fikk på giroverføring, mellomaksel og litt smått etter en tur i garasjen. Deilig å faktisk skru igjen, og ikke holde på med ledninger.. Tenker du smiler fra øre til øre no lars Godt å bare skru elektronikk er kjedelig ;p ! Må du legge ut helhetsbilde av bilen !
Larsgunnar Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Tja Deilig å bruke litt verktøy igjen ja.. Må fortsatt koble opp lys osv foran og bak, men det haster jo ikke så fryktelig.. Haha, ikke så mye å se på for øyeblikket! Venstre forskjerm full av klistremerker og tusjing, fordi jeg var så lur å fortelle en kompis at jeg skulle ha nye skjermer.. Høyre dør er hjemme og fronten henger på halv 14... Skal heller fikse noen helhetsbilder når jeg tør å vise det fram
Larsgunnar Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Ser stort sett slik ut fortsatt, bortsett fra org baklykter, venstre forskjerm full av tusj/klistremerker, og at rusta er sveist
Larsgunnar Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Får håpe det da. Nå som motoren starter, så ser jeg mest fram til lakkering. Skulle skru på noe eksos idag, men det ligger jo fastfrosset under 20cm is... Prøvde å slå vekk noe is med slegge, men det hjalp ikke noe særlig.. Må vel bare vente til det smelter litt mer, så blir det vel eksosanlegg på bilen. Bakerste potte må byttes. Har ny, men det må tilpasses og sveises. Satser på å få kjøpt kjølevæske imårra å fylle på. Har funnet fram de gamle eksospakningene mot topp som skal på midlertidig. Skal såklart kjøpe nye etterhvert Tenkte å få på panelet til varmeapparat, og få hele hanskerommet på plass iløpet av morgendagen også. Må snart dra ned stolene foran å finne ut hvordan jeg gjør det med understell til dem. Tok et par bilder idag som jeg glemte av. Denne detaljen har jeg venta lenge med å få på plass
Larsgunnar Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Håper da på det Du som lakkerer hadde nok ikke vært fornøyd med finish osv, men for min del er det ikke så jævlig nøye egentlig... Ser bilen strøken ut på 10m avstand så er jeg stort sett fornøyd Men jeg sier meg greit fornøyd fåreløpig med lakkfinish mtp forholdene Sitter på skolen nå, drar etterpå å kjøper kjølevæske og bremsevæske. Hadde håpet på å få luftet bremser og clutch idag... Håper jeg har alle bremserørene og slangene nå da..
Larsgunnar Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Idag har jeg bare kosa meg i garasjen egentlig! Dro med meg han kompisen min som stadig er med å hjelper til. Ble mer fliring enn skruing, men sånne dager er fine de også Fikk på pakninger på eksos, fylt på 6 liter kjølevæske, lagt gul lyktefilm på nærlys og fjernlys, fått på plass alle bremserør og clutch-slange, + litt smått Ble ingen andre bilder enn dette, da det ble helt avglemt å ta bilder.. Ikke noe spennende uansett Skulle dra igang motor etter jeg hadde fylt på kjølevæske, men da ville den jaggu ikke starte... Putra litt et par ganger, men ikke noe mer enn det. Men tror det er bare at det ikke er nok bensin på tanken Fylte 10-11 liter på knusktørr tank, og da skal jo slanger, filter, fuelrail og det som måtte høre med fylles. Går sikkert noe fett i samme slengen, så vil tro det er lite bensin bare Har gnist på alle pluggene, så det er ikke noe der ihvertfall Kan ikke være annet en lite bensin, siden alt er urørt etter forrige gang, og det elektriske fungerer fortsatt som det gjorde, så det tar med et smil fåreløpig Skal få fylt på 10l til når det kommer inn noen kroner her. Tømte kontoen på biltema idag Satser på å få lufta bremser og clutch imorgen!
kristofferolsen Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Idag har jeg bare kosa meg i garasjen egentlig!Dro med meg han kompisen min som stadig er med å hjelper til. Ble mer fliring enn skruing, men sånne dager er fine de også Fikk på pakninger på eksos, fylt på 6 liter kjølevæske, lagt gul lyktefilm på nærlys og fjernlys, fått på plass alle bremserør og clutch-slange, + litt smått Ble ingen andre bilder enn dette, da det ble helt avglemt å ta bilder.. Ikke noe spennende uansett [ Bilde ] Skulle dra igang motor etter jeg hadde fylt på kjølevæske, men da ville den jaggu ikke starte... Putra litt et par ganger, men ikke noe mer enn det. Men tror det er bare at det ikke er nok bensin på tanken Fylte 10-11 liter på knusktørr tank, og da skal jo slanger, filter, fuelrail og det som måtte høre med fylles. Går sikkert noe fett i samme slengen, så vil tro det er lite bensin bare Har gnist på alle pluggene, så det er ikke noe der ihvertfall Kan ikke være annet en lite bensin, siden alt er urørt etter forrige gang, og det elektriske fungerer fortsatt som det gjorde, så det tar med et smil fåreløpig Skal få fylt på 10l til når det kommer inn noen kroner her. Tømte kontoen på biltema idag Satser på å få lufta bremser og clutch imorgen! Ser å høres bra ut lars . Peis på Får håpe det funke med litt fuel! ^^
Larsgunnar Skrevet April 23, 2013 Forfatter Skrevet April 23, 2013 Hehehe... Hadde visst ikke gnist på alle pluggene nei.. Skrudde dem ut en gang til idag, børsta over med stålbørste på vinkelsliper. Kun 3 av dem med gnist, og en av de som fungerte lagde gnist langt faen inni pluggen, og ikke imellom der det skal være gnist. Alle pluggene bortsett fra nr. 1 var helt svart. Fylte på 13l bensin idag, så det skal ikke stå på for lite suppe iallefall. Må se om jeg får has på et sett nye plugger en dag. Skulle til å lufte bremser da, men fant brått ut at det mangla jo et par-tre rør. Fra slangen til slavesyl og opp mot pumpa, og et par rør til bakbremser osv. Fikk på alle rørene idag, så da er det klart for lufting imårra.
Larsgunnar Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Produktiv dag! Fått lufta bremser og clutch, og fått på litt andre småting! Men fy faen så mye groms det var i de gamle bremserørene... Ble bra etterhvert, og pedalene kjentes kjempefine ut! Men da jeg var ferdig og trampa clutch et par ganger, så ramla plutselig en passelig stor fjær ned på dørken. Vet denne tilhører en plass på clutchpedal, men fant ikke helt ut hvor. Noen som har illustrasjonsbilde?
kristofferolsen Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Kan ta bilde for deg på lørdag vest du ikke har funnet ut til da . Tar fri et par dager ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå