Jørgen Lie Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Er ikke i forbindelse med retur av pedal da??
Larsgunnar Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Akkurat ja 22 der ser det ut som. Når jeg tenker meg om har jeg en slik liggende.. Går det an å bytte hele den saken der med fjæra, øret og begge fjærsetene uten å måtte lufte på nytt?
Jørgen Lie Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Det vet jeg ikke Aldri vært borti noe slikt. Men skulle tro d gikk fint?
tommyheimberg Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Går det, bare å ikke ta av slange osv på clutch pumpa det:-) Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
Larsgunnar Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Går det, bare å ikke ta av slange osv på clutch pumpa det:-)Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2 Den er grei, da skal jeg få skikk på den! Selv uten den fjæra synes jeg pedalen kjentes fin ut. Litt tyngre enn jeg er vant med, men clutchen på Volvo 240 er vel ikke akkurat den fasteste Gratulere Bra jobba Tusen takk for det! Tenkte å se på festene til stolene imorgen. Stusselig uten stoler i bilen! Så driver jeg å sparer kronasjer til nye tennplugger. Tenkte også å få skiftet olje på motoren ila helga. Stanker jo bensin bare man åpner oljepåfyllinga, så jeg mistenker at det er mer bensin enn olje i bunnpanna. Trenger også oljekjøler til E30 325i med slanger, uten lekasjer. Om noen har, skrik ut!
Larsgunnar Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Det ble bedt om et par helhetsbilder, og det passa jo bra når jeg og en kompis hadde ute bilen idag. Venstre forskjerm ser ut som et helvete, det er jeg smertelig klar over... Bare la vær å se på den :) M Tech fangeren henger og slenger her. Må støpe inn litt innfestinger og tilpasse den etterhvert. Til slutt et bilde av undertegnede fornøyd med å ha bilen ute i dagslys igjen.
Larsgunnar Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Takk for det Tror det blir en ålreit bruksbil. Selvfølgelig ikke fin lakkfinish og alt sånn som de fleste bryr seg om, men akkurat det er ikke så nøye for min del. Er mer interessert i å bruke den Noen bilder fra et par morsomme timer med en kompis i garasjen. Fått av den jævla downpipen fra Merce lastebilen som sto på den turboen, med fastrusta bolter. Så nå har jeg fått målt opp turboen litt. Komphjul er 54mm ytterst, og 91mm innerst. Eksoshjul er 67mm. Innsug på turbo er 3,75" Står "18" rett innenfor flensen på eksoshuset, så regner med det er 18cm^2. Får se om jeg legger denne turboen på hylla og sparer den til noe annet, eller om jeg bruker den. Den tid, den sorg Noen som ser sånn i farta hvilken flens dette kan være?
tommyheimberg Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Mål flensen mellom boltane så står det tabeller over flenser på nettet.. er ikke t3 eller t4 flens da? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
Larsgunnar Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Okei, skal få målt den en dag Hadde jo vært greit om det var T3 eller T4. Får jo kjøpt sånne sveiseflenser overalt.
tommyheimberg Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Ja:-), får kinagrenrør med den flensen til 1000-2000 på ebay og, men må regne med å gå over alle sveisene på de, da de pleier å være dårlige:-p Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
Larsgunnar Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Blir vel til at jeg lager grenrør selv, kjenner jeg meg sjøl rett
Larsgunnar Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 Da hadde endelig stipendpengene ramla inn, så idag har jeg bestilt nye plugger, og hatt totalshining av hele garasjen. Fy faen som det så ut... Har kasta ihvertfall 8 søppelsekker fulle av gamle deler, ledningsnett, og alt mulig piss. Godt å ha det unnagjort! Har fått frem litt eksosanlegg, dog bare ei potte og rør. Har liggende en Sebringpotte hjemme, men den må såklart sveises på. Skal få gjort det så snart det lar seg gjøre. Denne uka monterer jeg bare opp den ene potta som er ferdig med rør. Skal også ta oljeskift på motor ila. uka. Så når pluggene kommer i posten er det vel bare å vri om å håpe på at den går på 6 sylindre. Når motoren går skikkelig, er det vel igrunn bare å få bytta høyre endeledd så skal den være klar for en liten prøvetur i gata her. Ser frem til det! Onsdag har jeg planlagt å få sveist understell på de stolene jeg kjøpte for en stund siden, og få montert dem for godt. Ellers har jeg hatt plenumsrøret til innsuget en tur i fresen;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå