Larsgunnar Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Glemt å oppdatere her på en stund ser jeg Fikk nye plugger her i forrige uke, monterte dem og starta opp. Fikk kjørt noen meter etterhvert. Clutch og bremser fungerer ihvertfall som det skal! Men, noe er riv ruskende galt, siden den såvidt går på tomgang. I tillegg legger den seg på 4-5k rpm bare jeg rører gasspedalen, og da blir den værende der. Ramler ikke ned igjen på turtall... Noen som vet hva det kan være? Oljekjøleren lekker også som en sil, så nå går jeg å venter på penger til en ny + stålomspunnede slanger og AN koblinger. Kommer nok ikke til å ha start på motoren før jeg har fått montert ny kjøler og slanger, + tatt oljeskift. Mistenker at det er mer bensin enn olje i bunnpanna... Siden en kompis kjørte havari på et par reimhjul igjen idag på en Volvo 242 som vi har overhalt motoren på i vinter, dro vi dit for å skru opp å sjekke igjen. Han begynner å bli ganske lei av å skru på Volvo'n sin, og fant ut at han ville gjøre noe annet idag, og siden han jobber som oppretter passa det bra å få hjelp til å rette et par bakskjermer på E30'en idag. Fikk retta opp bedre enn forventet, og fikk lagt på sparkel. Må vel slipe litt en dag jeg føler for det. Litt ugrei sparkelspade med "riller", men la heller på litt ekstra, så får jeg bare slipe litt mer.
Larsgunnar Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Fikk slipt sparkelet idag, og tappet motoren for olje! Eller, tappet motoren for bensin... Den var jævlig tynn, og stinka bensin. Sikkert mer bensin enn olje oppi der... Menmen, blir vel bedre med fersk Castrol Edge. Såklart tom for strøm på telefonen da jeg skulle ta bilde av hjulbue-overgangen når jeg var ferdigslipt, men fikk tatt bilde av høyre bakskjerm. Ser ut som det er store mengder sparkel her, men bildet gjør det verre enn det er. Ble ganske rett etter bare hamring. Steffen er en flink kar med karosseriarbeid. Forresten, noen som har tanker angående motoren? Beskrevet i innlegget over.
Larsgunnar Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Skrevet Mai 26, 2013 Idag har jeg faktisk fått skrudd litt igjen. Deilig å få brukt fastnøkler og makt igjen. :) Plukka ned oljekjøler og filtersandwich. Kjøleren og slangene var mildt sagt modne for utskift.. Gjorde ren filtersandwichen, sammen med tomgangsmotor. Et lite bilde fra kveldens aktiviteter, og ja, jeg vet at blokka trenger en god vask her nede.. Edit; Ja forresten, bestiller vel ny oljekjøler og slanger imorgen.
martinwenberg Skrevet Mai 27, 2013 Skrevet Mai 27, 2013 Er den på samme viset hvis du drar ut kontakten til lmm? Blir helt idiot hvis den ikke funker
Larsgunnar Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Nei, da starter den og dør igjen med en gang.
evovrs Skrevet Mai 28, 2013 Skrevet Mai 28, 2013 Når du får vekk bensin fra olje får du prøve igjen da, er ikke noe annet som kan få den til å ruse seg slik
Larsgunnar Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Så bensin i olja kan faktisk forårsake sånt? Dæven, imponert... Da slipper jeg vel å bekymre meg. Bestilte akkurat ny kjøler, så da er det vel bare å vente på pakke i posten. Stikker imårra og kjøper nytt oljefilter, så er alt klart når kjøleren kommer.
evovrs Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 Bensin blir for tynn vet du blir presset opp gjennom stempelringer, også antenner den som faen, kan ødelegge motor på det, det kan selv antenne og dra opp i 9-10 omdr... da bråker det
Larsgunnar Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Skrevet Mai 29, 2013 Da føler jeg meg ganske trygg på at den funker greit når jeg får ny olje på! Takk for informasjon!
Larsgunnar Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 Takk for det, Kristoffer! Får håpe pakken med kjøler, slanger og koblinger kommer ganske fortløpende. Når jeg har fått montert opp skal jeg kjøre motoren på Castrol Edge 10-40 en stund, og tappe av. Kommer nok til å kjøre på Motul 5-40 til vanlig. Spraya et lag med lakk på sprayboks over sparkelet for å sjekke. Ble rett og fint! Skal slipe vekk den lakken igjen en dag og legge fyller over.
kristofferolsen Skrevet Juni 3, 2013 Skrevet Juni 3, 2013 Når du har lagt fyller så kan du blande deg litt svartlakk , feks emaljelakk eller lignende og tynne den 400% ca og dursje det lett over fyllern ( ikke dekke eller mye . Bare sånt at når du sliper fylleren så er det lettere og se porer og drit så når du har slipt det du tør av fyllern legger du bare fin/ poresparkel i porene så blir det flott! Jeg gjør det skjeldent men gjør det lettere . må du forresten huske syregrunning på bart stål før fyllern så du ikke får rust .
Larsgunnar Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 Sååå nøye er jeg nok ikke.. Hadde den blitt bokslakkert så ville jeg nok gjort det, men det blir vel å sette opp en liten "lakkboks" med gråpapirvegger Kjøper fyller på sprayboks og legger over der jeg har slipt.
Larsgunnar Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Skrevet Juni 4, 2013 Da var det julaften igjen! Fikk telefon klokka 8 idag om at det lå en pakke og venta på meg. Akkurat fått henta den og pakka opp! Venter bare på en pakke med to overganger, M22x1,5 -> AN10 så blir det vel greier.
Larsgunnar Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Skrevet Juni 5, 2013 Fått montert oljekjøleren idag, og korta inn slangene litt! Trengte jo myyye mindre slange enn jeg trodde.. Innfestingspatent ble ett vinkeljern med et par hull i. Lettvindt, og funksjonabelt! Så, bilder... Plagdes litt med å finne ut av plassering, men til slutt fant jeg jo disse hullene i frontstykket under panserinnfestingen. Kjørte i noen umbrakoskruer, så jo nesten litt originalt ut! Fornøyd med den Her et vinkeljernet primet og lakkert, ferdig hullbora og skrudd fast med kjøleren. Drar slangene inn her, og rett inn på filtersandwich'en. Tja, passa jo greit! En god cm mellom frontplate og kjøler. Med sollys rett på vil den nok vises som her, men blir ganske annonym uten lyset rett på. Ferdig med påmontert front. Nå venter jeg bare på M22x1,5 -> AN10 koblingene i posten, så er det bare å skru sammen, fylle olje og vri om nykkeln. Får håpe motoren oppfører seg noenlunde normalt med ny olje. Forresten, noen som har et bilde av original slangerute for oljekjøleren på E30? Har sett på min gamle, men klarer ikke å finne ut hvor den ruta skal gå... Kjøleren har riktignok vært med på et par-3 kræsj, og var bare stripa fast i steinbrettet da jeg henta bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå