Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe feil med LMM'en min fant jeg ut idag, funka som bare juling når den hadde fått litt startgass og blåsilikon her og der. :)

Må ha et nytt innsug som er sprekkfritt bare.

Skrevet

Okei, skal plukke av innsug en dag. :)

Og så var det "prosjekttrådens have-to-do ting" som er en morsom oppgave, lage sin egen girspak. Er ikke racing før du har custom girspak!!

Tenkte å begynne på den imorgen. Husk at det er bare for moro skyld. :) Kommer til å lage den en del lengre enn org, da jeg synes den er alt for kort..

Et par inspirasjonsbilder;

P1010158.jpg

P1010155.jpg

gir_zpsa81fc74c.jpg

Skrevet

Ja det!!

Er ikke racing uten hjemmelaga girspak! ;)

Hele kvelden gikk med i garasjen hos typen til mamma. Skrudd ut motor, bakstell og girkasse fra en Renault Alpine A110. Det er faen meg racingbil det...

Sugemotor med 150hk på 700kg, det inkludert full tank og fører! ;) Tettstega Dogbox girkasse osv..

Kjørte havari på 5.giret forrige treff, så det var dags for å plukke opp å se. Hele inngående aksel steinstår, og et par av girvelgerne er litt bøyde osv.

Hvis det ikke blir senkveld i garasjen der imorgen også, tenkte jeg å plukke av innsuget på E30en å se om jeg fant ut noe. :)

Skrevet

Girspaken er ferdig, bilder kommer i morra! :)

Nøkka av innsuget på E30'en idag, og jaggu ikke rart det ikke funker. :) 3 pakninger blåst, og de fleste mutrene kunne jeg skru av for hånd..

Noen stygge hakk og riper i flensen mellom syl 3 og 4 etter den lengste pinneskruen, så det blir en ny runde med planing i morra.

Kommer vel snart inn noen kroner, så da får jeg handle nye pakninger til innsug og eksos.

Måtte jo av med tur/retur bensin, og la merke til at returslangen var helt tørr inni.. Skal det være sånn, eller er BTR fucked?

Tenkte jeg skulle finne tak i en ny uansett, better safe than sorry...

Her etter en runde med demontering;

935018_532861443442073_850912681_n_zpse80fb2b4.jpg

Tok bilde av innsugskanaler som er porta på denna toppen. Vet ikke hvor seriøst den jobben er gjort, men virka da som det dro greit da jeg hadde den ute på prøvetur.

1010945_532861423442075_1880689082_n_zps412094a7.jpg

1016527_532861413442076_181061817_n_zps409e1a4b.jpg

Noen stygge riper og hakk her ja... BSTS, så da blir det en runde i fresen.

6963_532861396775411_513320958_n_zps74f729cc.jpg

Skrevet

Nei, har sett over HELE jævla innsuget uten å finne den, så da går jeg ut ifra at jeg ikke har den :)

Mulig den bare er på 320? Har kasta innsuget mitt fra 320 så får ikke sjekka det opp.

Skrevet

Takk for det, Kristoffer. :) Får håpe det er bare denne planingen, nye pakninger og skikkelig stramming med låsemutre som skal til...

Begynner å bli ganske lei av å plages egentlig ;)

• 2 weeks later...
Skrevet
Takk for det, Kristoffer. :) Får håpe det er bare denne planingen, nye pakninger og skikkelig stramming med låsemutre som skal til...

Begynner å bli ganske lei av å plages egentlig ;)

Ser den ! Går sæ vell tell skal du se ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...