Gå til innhold

Regnsensor BMW E46

morty92
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan min regnsensor fungerer.

I boka om bilen så står det at det skal være en bryter atme tenningslåset, men det er det ikke.

Noen sier det skal funke på intervalen, men bare på de uten regulering...

Noen som har ett tips eller 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare ha den i første hakket (intervallstilling) Når du vipper spaken opp der vil viskerne gå en gang. Stopper du motoren og starter igjenn må du ta spaken ned og opp igjenn for at regnsensoren skal være i fungsjon. Du får prøve deg frem med å skvette litt vann siden du har så fin sommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare ha den i første hakket (intervallstilling) Når du vipper spaken opp der vil viskerne gå en gang. Stopper du motoren og starter igjenn må du ta spaken ned og opp igjenn for at regnsensoren skal være i fungsjon. Du får prøve deg frem med å skvette litt vann siden du har så fin sommer :wink:

Det stemmer nogenlunde ganske bra...

Viskerhendelen settes på 1.hakket for å kople inn regnsensor. Hjulet du finner på hendelen justerer følsomheten. Vrir du hjulet helt oppover så er følsomheten max. Du kan la armen stå i pos. 1 hele tiden. Men når du starter bilen neste gang så må du betjene hendelen for å kople inn sensor. Du kan f.eks vri følsomhetshjulet ett hakk eller bevege armen.

Når du gjør dette så vil visker gå en omgang. Hvis det er litt møkk på vinduet så vil visker fortsette å gå. Spyl i så fall samtidig litt spylerveske.

Hvis visker uansett bare fortsetter å gå så ville jeg tatt av batteripolen i 30min for å resette sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...