Cedrikz Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Får ikke start på motoren etter ombygning, den drar ikke rundt på starteren engang, noen som vet eller har noe forslag hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Det hjelper å fortelle hva du har byttet og ikke. Har du f.eks byttet hjerne, men bruker den gamle tenningslåsen og dermed også den gamle nøkkelen, så vil du få trøbbel med startsperra. Har du koblet alle ledninger riktig? Sjekket sikringer og releer? Kanskje starteren rett og slett er defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Har byttet hjernen ,men bruker samme tenningslåsen og nøkkelen , trur nok det er det som er problemet, har du noe løsninger på dette? Mvh cedrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Nå skal jeg ikke påberope meg noen ekspertsatus her, men jeg mener du kan flytte EWS-chippen fra den gamle hjerne over i den nye. (Ta dette med et stort lass salt og sjekk opp i det i forkant, for jeg skal ikke garantere noe) Alternativt så kan du flytte over tenningslåsen fra bilen motoren er tatt fra, og bruke nøkkelen som hører til den, da den blir godtatt av EWS chippen i den nye hjernen. Edit: Det finnes også måter å omgå EWS systemet, men har ikke så lyst til å legge ut det lille jeg vet om dette på åpent forum, og da vil du ikke lenger ha startsperre, så jeg vet ikke hvor glade forsikringsselskapene er i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 hva er den bygget om fra? er bilen orginalt med m52 motor? isåfall hiv inn den hjernen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enoxn Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Om starter ikke går rundt engang er vel ikke det i sammenheng med startsperra. Sjekk at starteren får strøm, evt bank litt på den og se om den drar rundt. Om den er defekt, bytt og starter den fremdeles ikke, fortsett feilsøking på startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cedrikz Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 er tatt ut m52b20 motor av den, vi prøvde å sette inn den hjernen for å se om det var startsperre, men etter vi satt inn 2 liter hjernen å skulle koble på bateripolen igjen så gnistret det og polen svei seg litt på batteri, så vi byttet tilbake igjen til 2,8 litern hjernen og da skjedde akkurat det samme, så nå funker ingenting... virker som det kortslutter ett sted, men alt funket helt fint før vi byttet om hjerner, så noe må ha svidd seg ... gir opp dette prosjektet snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 sjekk sikringene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå