Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så ønsker jeg å kjøpe ei bra kasse til min e36 M3 3,2. Hva er å anbefale?. Sitter orginal seks trinns getrag nå, meget fornøyd med det. Men hørt at fem trinns fra 3,0 tåler mer. Eller 524/525td kasse. Kjøper gjerne også ei god seks trinns som jeg har fra før. Det viktigste er at kassene er i bra stand! Og tåler litte granne da det er bruksbil/banebil. MÅ bytte kassa uansett siden min er dårlig. Uler mye og vond å få i noen gir.

All hjelp tas i mot med takk=)

Mvh Martin.

Skrevet

dieselkasse passer rett på motoren din, men da må du ha annen clutch lamell, også har den helt annen vinkling.. For at kassa skal stå rett så må motoren vinkles opp 15grader, så jeg vil heller anbefale deg å gå for ei 328/m3 3,0 5TR kasse..

Skrevet

Hei.

Jeg solgte nettopp en 5 trinns M3 3.0 kasse til Claus Henrik. Han bor på Lena, ikke langt fra deg. Tlfnr hans er 41476876. Da kan du hente raskt.

Det viste seg at han allerede hadde M3 kasse, bare at tidligere eier hadde byttet om flensen til mindre type på kassen. Så han byttet bare over flensen fra kassen han kjøpte fra meg. Du kan bruke flensen fra din 6 trinns kasse og bytte over på 5 trinns kassen. Og så må du få tak i en M3 3.0 mellomaksling. Da kan du kjøre igjen.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Takk for svar:) Men skal vel normalt ikke trenge bytte mellomaksling og sånn hvis man bytter fra 6 trinns kassa og til fem trinns? Trodde det ikke skulle bli noe omgjøringer egentlig:p

Men må ha ny clutch også, ingen forskjell på det mellom 3,2 og 3,0??

Takker for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...