Maximan Skrevet August 16, 2012 Forfatter Skrevet August 16, 2012 Ytterligere en ting jeg ikke skjønner, glemte å notere meg hvordan de 2 bensinslangene skal kobles til motor. Ene røret på blokka er av plast og det andre av metall virker det sånn, jeg kan se hvilken av slangene som kommer fra bensinfilteret.
Maximan Skrevet August 18, 2012 Forfatter Skrevet August 18, 2012 I går fikk jeg start på doningen, moro å se at det går:D Sliter litt med å få festet eksosen men det skal nok la seg gjøre uten for mye om og men:D Tusen takk for all hjelp jeg har fått her!
Maximan Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Litt mer hjelp trengte jeg visst. Eksosen var om og men å feste fant jeg ut i dag. Det viste seg at den bakerste biten er for kort så jeg ikke får festet de sammen. Er rundt 0.5 meter. Er det ikke slik at alle E36 er like lange?
JulianS Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Compact er litt kortere, ellers er alle like lange..
Maximan Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Var det jeg å trodde. Og på eksos er det jo ikke mulig å gjøre feil. Kanskje det var compact eksos som fulgte med motoren da? Men er det da mest sansynlig at det er første eller andre rør som er for kort?
MaWeRiCk Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Katalysator er den samme på compact, sedan og coupe. Sedan og Coupe har samme bakpotte. Compact bakpotta er anerledes og passer bare compact (318tiM42) M42 er ikke levert i Touring så orginaleksos vil ikke passe har du stasjonsvogn ? må du nok få tilpasset et mellomstukke, evt. Få laget noe uorginalt i samme orginal dim. 76mm. Lykke til med Is`n
Maximan Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 [iHmm jeg har touring ja. Men i følge diverse kilder så er den like lang som både coupe og sedan, og da skjønner jeg ikke helt hva som gjør at det ikke passer. Og ar det skal være så mye glippe som 0.5 meter. Tror jeg må få tak i et mellomstykke, var bare synd jeg ikke prøvde dette før torshov bil stengte i går. Potta jeg fikk med ligner helt klart mer på potta som stod på bilen (touring) enn hvordan coupe eksosen ser ut. Men motoren kom fra coupe?... Touring eksosen: Coupe eksosen:
JulianS Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 coupe og touring har samme bakpotte med samme motor, men selvfølgelig er det ikke likt når vi snakker om to forskjellige motorer! ta bilde av eksosen din og legg ut
Maximan Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 Her er bilde av eksosen. Den står på bilen så bildene er ikke i beste vinkel. Kan melde om at bakdelen er rundt 1,5 meter i lengden. EDIT: Hmm bildene kom vist ikke opp. Men potten ser lik ut som den på bildet over og er rundt 1.5 meter.
Joher Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Alt er likt på sedan, coupe og touring. Enkelt og greit
Maximan Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 Alt er likt på sedan, coupe og touring. Enkelt og greit Wææ skulle man jo tro. Men hva har jeg gjort feil da? :S
JulianS Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Men hva er det som mangler da? Må jo være mulig å se hva som er galt!
Maximan Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Mangler ca 0.5 meter med rør med litt bøy på. Rundt 30 grader vil jeg tro. Veldig synd jeg ikke fikk lastet opp bildet av det i går for bilen står hjemme hos mor og far og der er ikke jeg lenger nå
Maximan Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Endelig har jeg fått tak i bilder av problemet. Er ikke lett å se på bilde men er mellom 15 og 20 grader vinkel mellom rørene. Målene står på bilde nr 2. Inleggsverktøyet lar meg dessverre ikke vri på bildet. Takk på forhånd:)
JulianS Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 ser ut som du har fremre eksos fra m42 og bakre til m43 f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå