JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Da jeg skulle skru på tappeskrua knakk den. Halve skrua sitter igjen inne i gjengene. Bilen er tom for olje. Hva gjør nå? (
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Den sitter ikke igjen, men falt ned i sumpen. Kan jeg kjøpe ny skrue og la den ligge der? Eller må hele bunnplata av og ta ut skrua?
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Har lest litt rundt nå tror jeg har en slik skrue som er hul. Trodde den hadde falt inn i bunnpanna, men sitter nok mest sannsynelig igjen. Finnes det ett eller annet verktøy som kan få ut denne delen?
JulianS Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 grisepikk (skrueuttrekker, ekstraktor etc.) fåes på biltema..
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Er helt blank på dette. Noen som har ett lite tips på hvordan jeg burker dette verktøyet? Nå som dette er en hul skru (antakeligvis), trenger jeg vel ikke å borre noe hull?
hao Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Vil fraråde deg å gjøre noe mere med tappen hvis det er tett. Hvis du skal ta den ut med noe av verktøyet som er nevnt kan du lett få metallspon inn i bunnpanna. Sørg i så fall at du ikke borer helt gjennom.
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Nei det er ikke tett. Er et hull rett inn til bunnpanna men dette er hullet gjennom den hule skrua, så all olje renner igjennom. Derfor jeg lurer på om jeg slipper å borre? Eller hvordan fungerer denne grisepikken? Se bildet (tatt fra siden). Er hull rett igjenom. Skrua sitter ca 5mm inn
JulianS Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 en grisepikk er en konisk skrue med linksgjenger som du skrur mot klokka inn i det du skal ha ut. når verktøyet ikke kommer lenger inn (fordi det er konisk) tar den med seg bolten ut.
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Så er løsningen på problemet så enkelt at jeg kan kjøpe en slik grisepikk, og bruke det allerede eksisterende hullet som er i den hule skrua, og skru den ut?
JonasFB Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Et siste spm vil grispiggen etterlate seg metallspon? kjipt om det skulle komme inn i bunnpanna. Hullet i skrua går jo tvers igjennom.
Rollerboy Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Dette skjedde med meg å. Den hule skruen sitter ikke mot noe. Sitter bare løst i gjengene. En hammer og en liten skrutrekker gjorde jobben her. Bare slo lett rundt på restende av skruen. Tok to min. Easy peasy
JulianS Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 grisepikken etterlater ikke noe særlig spon nei.. det er en grunn til at den har knekt så spander på deg et sett med sånne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... tk-192248/ så er du sikker.. Så kan du spyle på med litt bremserens når du har fått den ut, etterfulgt av noen desiliter olje før du monterer ny bolt..
JonasFB Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Skrevet Juli 10, 2012 Da var det fikset Kjøpte det settet du linket til. Fungerte som bare det. Så nå er det olje på bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå