Gå til innhold

SOLGT - 1988 2-dørs 320/325 2,7 vurderes solgt!


joris
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge "konebilen" da jeg desverre må innse at småbarn og 2-dørs E30 ikke er som hånd i hanske.. Har hatt denne bilen i 4,5 år og lagt ned mye tid og penger i den. Spesiell bil med mye bra deler samtidig som den er veldig diskret og har et orginalt utseende. Ulv i fåreklær med andre ord.. Bilen har blitt brukt nesten daglig som nr 2 bil og har vært godt passet på i vårt eie (riktignok vært på NSK treff på Vålerbanen en gang, men her aldri vært brukt til drifting). Den har jevnlig blitt vasket under i løpet av vinterhalvåret og jeg har sprøytet hulrom, kanaler og dører med rustbeskyttende voks hver høst. Jeg tørr ikke påstå at den er rustfri, for det er nok ingen E30`r.. Men jeg har ikke funnet noe rust på den. Kanaler, hjulbuer, torpedovegg etc er strøkent. Bilen kan sees i godt opplyst garasje med løftebukk i Sandefjord!

Litt om bilen

- 1988 model 320i Shadowline "coupe", fullstendig ombygd til 325i og med en 2,7 liter.. (ikke vist BT)

- 245000 km

- Lachsilber metallic

- Soltak

- Servo

- Grått stoffinteriør med orginale sportseter i god stand

- Momo ratt (orginalt sportsratt medfølger)

- Orginale BBS 7x15" kryssekehjul (6 stk)

- Sperrediff (i meget god stand)

- Powerflexforinger "rund baut"

- Eksentriske bærearmsforinger foran (som på M3)

- K-max justerbare kamberplater fremme.

- H&R understell, senket 35mm

- E36 tannstang

- Rattstamme fra E30 med airbag (får da rettet opp rattet isteden for at det står på skrå som orginalt)

- Getrag 260 girkasse fra 325 med short-shift

- Zimmermann bremseskiver med keramiske klosser.

Motor

Jeg bygde opp og satte inn en 2,7 liter for ca 3,5 år siden. Har aldri vært noe tull med denne motoren og bilen går meget bra. Har ikke målt effekt, men med det oppsettet jeg har valgt så vil jeg anta 200-220 hk. Her er "oppsettet".

- m20b25

- Nye rådelager, bærelager, stempelringer samt alt av motorpakninger og slitedeler som f.eks vannpumpe.

- Veivaksling fra 324td

- 130mm råder fra m20b20

- Blokk "høvlet" 2,1mm for økt kompresjon og honet.

- 885 topp, portet, planet og med nye ventilstyringer og tettninger.

- Schrick 272/288 kam

- Dbilas justerbart kamdrev

- ANSA grenrør (bananmanifold)

- Rustfritt effektanlegg

- Lettet svinghjul

- Chip

Hadde et lite uhell forrige vinter og venstre forskjerm har fått en liten skade. Se siste bilde.. Ny orginalskjerm medfølger, men må lakkeres. Støtfanger ble da også noe skadet og er byttet. Denne er heller ikke lakkert i bilens farge.

Diverse deler kan medfølge. Blant annet en ekstra 885 topp, Getrag 260 kasse, og ett sett Toyo proxes R888.

Og når jeg nevner at bilen er fullstendig ombygd til 325 så betyr det at det naturligvis er skiftet til 51 mm fjærbein fremme, bærearmer bak med skiver, 325 bremsekraftforsterker, 325 motor og drivverk, batteriet er flyttet bak ved å bruke orginale kabler og deksler fra en 325, og det er montert nakkestøtter bak ved å bruke orginale fester fra 325.

Selges EU-godkjent til 10/2014!

PRIS: HBO 55.000,-

Har hverken dårlig tid eller økonomiske problemer så skambud og pruting er ikke så interessant. Det er gjort mye med denne bilen og bare delekostnaden nærmer seg vel utropsprisen.. Så om jeg ikke får det jeg vil ha så avregistrerer bilen i påvente av bedre tider med mer fritid og mindre barnevogn ;)

Seriøst interesserte kan ta kontakt på jon@sfjbb.net eller på 47711485. Forbeholder meg imidlertid retten til å trekke bilen fra salg om jeg skulle komme på bedre tanker... ;) Har også annonsert en Porsche 928S for salg på PCN hjemmesidene, og må strengt tatt bare selge en av de. Om det skulle høres interessant ut med en 928 så sjekk følgende link: http://www.porsche-club-norge.no/diskus ... 50&t=33027

Bilder:

rny8gu7hdevtu4a2up2c.jpg

qv4algkd1hsbyuenab6p.jpg

2uy8ezsfzwwyvogohmyq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...