Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fått et gåent løpehjul på strammeren på multireima mi, har noen bytta strammeren før? Mye jobb?

Kan man skru av bare hjulet på strammeren og bytte bare dette også? Er igrunn hjulet som trengs å byttes forøvrig:)

Skrevet
Ikke dum side!hydraulisk, jeg har automatisk.

Hydraulisk er automatisk den også ?

Sikker på at det ikke er samme, bare at beskrivelsen varierer?

Skrevet

Ja, skjønte nå at jeg ordla meg litt rart, hehe...

Min er ikke hydraulisk "strammet", det er bare en hel enhet som står i spenn og som strammer reima :-) Tåpelig forklart men...

Tror det er så enkelt som at den sitter i 2 unbracobolter, så er det bare å ta av reima og skru av strammeren, for å så gjøre omvendt :-)

Skrevet

Japp :-)

Bytta strammeren idag, var egentlig ikke så veldig mye jobb:

1. Ta av reima

2. Sette strammeren i låseposisjon ved bruk av f.eks et 6mm borr

3. Løsne de to 6mm unbracoboltene strammeren sitter i

4. Løsne reimskiva til servopumpa

5. Fjern den gamle strammeren

6. Sjekk over ting og puss av rust og diverse der det trengs, smør opp med kjeramikkfett etc.

7. Bruk ei skralle og ei T50 torxpipe for å holde den nye strammeren mot-klokka og fjern låsepinnen med ei tang

Montering = Reverser

Skrevet

Men ble ikke kvitt skrikelyden da bilen blir ordentlig kjørevarm nå heller gitt, så da spørs det om det er et annet hjul som skriker.

Får prøve å bytte AC-strammeren og det andre løpehjulet, håper det ikke er remhjulet på servopumpa eller dynamoen, for det er jo relativt uøkonomiske byttedeler :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...