Hangmanibal Skrevet Juli 11, 2012 Skrevet Juli 11, 2012 Heisann Har nettop kjøpt meg en degital klokke til bilen, hadde en vandlig klokke før, sånn med viser... I hvertfall så får jeg ikke stilt klokken og temperatur vill ikke vises? Det virker også som at det mangler 4 knapper? Noen som har gjort dette før og kan hjelpe? Bestilte fra GS: 62131374288 Klokke/utetemp. E-32/34 org Tok bildet av det
fish Skrevet Juli 11, 2012 Skrevet Juli 11, 2012 For temp må du vel ha en sensor. Den gir deg utetemperatur og lyd-varsling når utetemperaturen er under +3. Den sensoren sitter under støtfanger ved siden av venstre tåke/kurvelys. Stille klokke, hold inne "HOUR" til displayet blinker, da bruker du h/DAT og min/DAT til å sette klokkeslett. Du gjør akkurat det samme med dato (DATE).
Hangmanibal Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Skrevet Juli 11, 2012 TIME knappen er jo ikke der, den er vekke og hvordan kobler jeg temperatur sensoren til klokken? eller er den allerede koblet? i dont know man
fish Skrevet Juli 11, 2012 Skrevet Juli 11, 2012 Skrev først "time" men korrigerte til "HOUR". Den rekka i midten som ikke har knapper trenger du ikke bry deg om, det er for utstyr som du ikke har i bilen din. Vet ikke om ledningsnettet ditt er klargjort for temperatur, men hvis det er det ligger det en kontakt ved venstre tåke/kurvelys. Da kjøper du en original temperatur sensor/giver som skal festes i det området ved det avtagbare lokket ved siden av tåke/kurvelys.
Hangmanibal Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Skrevet Juli 11, 2012 okei, tusen takk, skal ut å prøve det i morgen begynner å bli litt seint nå!
fish Skrevet Juli 11, 2012 Skrevet Juli 11, 2012 Har du montert den digitale klokka? Du må ta ut radioen først, for deretter fikle oppå "urverket" for å finne "låsen" for å løsne/frigjøre uret.
Hangmanibal Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Skrevet Juli 11, 2012 jada, gjort det tusen ganger men denne gangen skrudde jeg av skjermen ved siden av hanskerummet, skulle bytte pollenfilter så gikk den veien, vet du tilfeldigvis hvordan man skifter lys i aircondition panelet?
Hangmanibal Skrevet Juli 12, 2012 Forfatter Skrevet Juli 12, 2012 ja det er helt fantastisk hvor vanskelig det er
Hangmanibal Skrevet Juli 12, 2012 Forfatter Skrevet Juli 12, 2012 Det gikk ikke det som du sa, den reagerer ikke på en dritt, den lyser 00:00 hele tiden og de prikkene/colon i midten blinker?
fish Skrevet Juli 12, 2012 Skrevet Juli 12, 2012 Hmmm. Da vet ikke jeg. De skal blinke mens du stiller mener jeg å huske. Meeen, lenge siden sist jeg fiklet med sånt urverk.
Kristiansan'årn Skrevet Juli 12, 2012 Skrevet Juli 12, 2012 ja det er helt fantastisk hvor vanskelig det er Bak varme apparatet ja? Mest knotete tingen på e34!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hangmanibal Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Skrevet Juli 16, 2012 Så ingen som har vitenskap rundt mitt problem?
PowerPro Skrevet Juli 16, 2012 Skrevet Juli 16, 2012 Hvor mange ledninger går det til kontakten til klokka? Hvis du har 3 stk så trengs det 2 ledninger til, hvor en går til ute-temp samt en må ha strøm når du vrir nøkkel til posisjon 1. Begge disse må loddes på printkortet til "klokka".
Stephan.s Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Er en del år siden jeg gjorde dette, så husker ikke hva som skal hvor. Men hadde du analog klokke fra før, og kun få ledninger på kontakten bak, må du leke litt elektriker. Først må du montere temp sensor, og strekke en kabel fra denne og helt frem til den lille OBCen. Og grunnen til at den kun lyser 0.00 er at den mangler strøm en plass. Husker ikke om det er konstakt 12v du må legge opp, eller en som trigger på tenninga. Søk litt rundt på nettet. Mener det ligger et koblingsjema for disse en plass. edit: ligger litt info her om pinnene, så kan du se hva du evt. mangler og hvor, og hva du må legge opp. Skal bare være 2 ting du trenger, og det er en ekstra til strøm, og en til temp sensor. http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/OBC.htm edit2: så PowerPro var før meg Men for å rette litt, så må ingenting loddes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå