Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har nettop kjøpt meg en degital klokke til bilen, hadde en vandlig klokke før, sånn med viser...

I hvertfall så får jeg ikke stilt klokken og temperatur vill ikke vises?

Det virker også som at det mangler 4 knapper?

Noen som har gjort dette før og kan hjelpe? :)

Bestilte fra GS: 62131374288 Klokke/utetemp. E-32/34 org

Tok bildet av det

fmc92fvtuju07vb1xc9o.jpg

vsg57badbjj58oi4vrw7.jpg

Skrevet

For temp må du vel ha en sensor. Den gir deg utetemperatur og lyd-varsling når utetemperaturen er under +3. Den sensoren sitter under støtfanger ved siden av venstre tåke/kurvelys.

Stille klokke, hold inne "HOUR" til displayet blinker, da bruker du h/DAT og min/DAT til å sette klokkeslett. Du gjør akkurat det samme med dato (DATE).

Skrevet

Skrev først "time" men korrigerte til "HOUR".

Den rekka i midten som ikke har knapper trenger du ikke bry deg om, det er for utstyr som du ikke har i bilen din.

Vet ikke om ledningsnettet ditt er klargjort for temperatur, men hvis det er det ligger det en kontakt ved venstre tåke/kurvelys. Da kjøper du en original temperatur sensor/giver som skal festes i det området ved det avtagbare lokket ved siden av tåke/kurvelys.

Skrevet

Har du montert den digitale klokka? Du må ta ut radioen først, for deretter fikle oppå "urverket" for å finne "låsen" for å løsne/frigjøre uret.

Skrevet

jada, gjort det tusen ganger :P men denne gangen skrudde jeg av skjermen ved siden av hanskerummet, skulle bytte pollenfilter så gikk den veien, vet du tilfeldigvis hvordan man skifter lys i aircondition panelet?

Skrevet

Hmmm. Da vet ikke jeg. De skal blinke mens du stiller mener jeg å huske. Meeen, lenge siden sist jeg fiklet med sånt urverk.

Skrevet

Hvor mange ledninger går det til kontakten til klokka?

Hvis du har 3 stk så trengs det 2 ledninger til, hvor en går til ute-temp samt en må ha strøm når du vrir nøkkel til posisjon 1.

Begge disse må loddes på printkortet til "klokka".

Skrevet

Er en del år siden jeg gjorde dette, så husker ikke hva som skal hvor.

Men hadde du analog klokke fra før, og kun få ledninger på kontakten bak, må du leke litt elektriker.

Først må du montere temp sensor, og strekke en kabel fra denne og helt frem til den lille OBCen.

Og grunnen til at den kun lyser 0.00 er at den mangler strøm en plass. Husker ikke om det er konstakt 12v du må legge opp, eller en som trigger på tenninga.

Søk litt rundt på nettet. Mener det ligger et koblingsjema for disse en plass.

edit: ligger litt info her om pinnene, så kan du se hva du evt. mangler og hvor, og hva du må legge opp. Skal bare være 2 ting du trenger, og det er en ekstra til strøm, og en til temp sensor.

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/OBC.htm

edit2: så PowerPro var før meg :P Men for å rette litt, så må ingenting loddes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...