Gå til innhold

Grusom ulyd. Hjelp :( !


JonasFB
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å kjøre hjem, da jeg merker en forferdelig ulyd bak ved hjulene på bilen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men var en fryktelig klakkelyd som økte med farten. Noen ganger å smalt det skikkelig til. Hørtes ut som hele bakstillingen skulle falle fra hverandre. Stoppet og sjekket under bilen flere ganger, men så ingen ting. Kan beskrives som en metall mot metall lyd. Hørtes ikke bra ut :( turte ikke kjøre over 40 km/h. Jeg kjørte den til nærmeste verksted og der får den stå inatt! Aldri opplevd en slik lyd før. Bilen kjørte helt normalt og girskiftene var som før, borstett fra dette rabalberet som foregikk under bilen bak.

Noen som vet hva dette kan være?

Aksel, diff, hjullager? :( hørtes ikke billig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger smalt det til, men var hele tiden en slags skapelse som økte med farten. Denne lyden jeg la merke til først før smellingen begynte. Flere ganger var jeg sikker på at det var noen som lå å skrapte langs asfalten under bilen, men kunne ikke se noen ting. Kjørt bilen flere ganger i dag uten å legge mere til lyden. Kom først nå helt plutselig. Kjørte ikke mer enn en km. før jeg satte fra meg bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men siden jeg kunne kjøre såpass normalt, tenker jeg det er rart hvis det er noe med diffen. Kanskje det kan være håndbrekket ja. For noen ganger føltes det som om hjulene bak hang litt igjen. Men det hørtes ut som om understellet skulle falle av flere ganger.

Bilen står i hvertfall på verksted nå, så håper de rFekker å se på den idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen tilbake fra verksted. Reparerte ikke skaden, da jeg er nødt til å bruke bilen de nærmeste dagene. Tenkte jeg skulle prøve å reparere dette selv.

Men fikk følgene melding:

- Innfestning for håndbrekksbånd v.side er defekt.

- Må skifte bremseskjold for utbedring.

- Brekkbånd er demontert og lagt i bilen.

Er dette noe jeg selv kan reparere selv? Bilen er uten brekk nå, men ønsker å fikse dette så fort som mulig. Er det en lett jobb? Noen tips?

Er dette brekkbåndet en vaier? Ligger ingen vaier i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som selvfølgelig kan fikses selv men har du skrudd lite kommer du kanskje til kort alene uten litt hjelp av noen med peil.

feks bytte av bremseskjold som egentlig høres lett ut men som enten krever at du demonterer hjullager\nav dvs nytt hjullager eller du må kutte skjoldet å tre det over å lodde sammen..

men seff er jo alltid morro å prøve seg selv..

et tips er å kjøpe haynes bok på biltema å lese deg opp...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den boka :) har lyst til å prøve selv. Skulle ha over 4500 for bare for å bytte bremseskoene på bilia. Har kjøpt deler på GS idag (bremsesko, skjold, fjærer), men må tilbake å kjøpe noen deler (justeringsskrue, lås, hjullager) på mandag. Bytter da hjullagrene i slengen. Ser ikke på dette som en altfor vanskelig jobb, men om noen har en DIY på lager kunne det vært fint. Har ikke sånt altfor mye erfaring med skruing, men øsnker å lære.

Har haynes bok fra biltema. Den er på svensk, ikke min sterkeste side, men skal forsøke å lese meg opp. Fint om jeg kunne fått noen tips. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...