Gå til innhold

Klimaanlegget virker av og til, noen som kan hjelpe??


Bimmer-1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en E46 DAT 02 mod.

Sliter voldsomt med klimaanlegget.

Først så gikk den ujevnt og levde sitt eget liv, skiftet motstand (brukt) men ble ikke bedre, kjøpte nytt panel, ble bedre.

Plutselig så virket ikke anlegget i det hele tatt, kjøpte ny (denne gangen helt ny) motstand, klimaanlegget fungerte som det skulle.

En dag startet jeg bilen og panelet fungerte men det blåste ikke i det hele tatt, hører heller ikke at det blåser kun når jeg kjører og lufta blir blåst inn i bilen, det er det eneste som fungerer.

En dag startet jeg bilen og regnet med at det ikke ville blåse og det gjorde heller ikke det, på enden av parkeringen bråbremset jeg og vifta begynte å blåse og alt virket normalt igjen.

Slo av bilen og startet på nytt og alt fungerte som det skulle.

Dagen derpå startet jeg bilen og da blåste det ikke i det hele tatt.

Denne utetemp måleren tror jeg også lever sitt eget liv, da det her om dagen var voldsomt varmt (tror det var over 30 grader ute) da viste tempmåleren at det var minus 40 ute når jeg startet bilen, etterhvert så steg han til det som egentlig var ute, men det er ikke alltid at denne viser riktig har jeg lagt merke til..

Er nesten tom for ideer, noen der ute som har hatt samme problem?

Er veldig viktig for meg å få denne igang i det været her så dugger det veldig fort i bilen.

Takker alle for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har muligens en del kjørte km på nakken?

Høres nesten ut til at det er vifte motor som er gåen.

Dersom ute temp ikke funker, så funker også aircondition biten heller dårlig, men den i seg selv har ingen innvirkning på vifte/blåsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har muligens en del kjørte km på nakken?

Høres nesten ut til at det er vifte motor som er gåen.

Dersom ute temp ikke funker, så funker også aircondition biten heller dårlig, men den i seg selv har ingen innvirkning på vifte/blåsing.

Ok.

Noen spes måte å finne ut av det på? Tenker på denne viftemotoren..

Hvor sitter denne egentlig? Kommer man til fra motorrommet eller må man inn under dashbordet?

Noen som vet hvordan man går frem for å sjekke og evnt skifte ut denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...