Gå til innhold

Jukse til seg TUV papirer på ikke-TUV godkjente coilovers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har BC Racing coilovers på min E34, hørt at når man skal godkjenne settet på BT så ser de kun på nr.et på fjærene, så jeg lurte på om jeg kjøpte meg fjærer fra tuv godkjente coilovers f.eks. FK eller KW og har de på BC Racing fjørbena og tar med TUV papirer der nr, på fjæra står. Det beste hadde verdt å funnet svarte godkjente fjærer (bruker å skrive farge fjærer i vognkort) BC Racing har svarte, KW har gule og FK har blå.

Vil dette funke? selvsagt ikke 100% lovlig, men hadde verdt digg å fått det i vognkortet. En fordel å ikke ha mere enn 4-5cm senk når man stikker innom BT heller så de slipper å henge seg opp i høyden, eller at det subber. Også ha på den svarte hetta i dempertårnet så man ikke ser camberplata :o

Ekstra spørsmål, vil jeg kunne få godkjent 8,5x17 ET foran og 10x17 ET 15 bak på E34 med original 520 bakstillig (subber med 235/40 bak)

Skrevet

Mjaa, hvis det er folk som ikke har sååå mye snøring på dette opplegget her, og ikke f.eks. vet at et KW v1 f.eks. har denne typen fjørben og ser kun på fjæra at det er nr xxxxx og får dette inn i vognkortet, blir man da stoppet i kontroll og ser bilen er jævlig lav ser de i vognkortet at den er godkjent med justerbart senkesett blablabla.. Synes personlig det høres ganske skuddsikkert ut, men ville bare høre her om noen hadde noen klare meninger om det her.

Har aldri godkjent biler med senkesett, men har hatt en bil med godkjent senkesett, ble dog kappa 2 ringer senere, menmen :) Da sto det kun antall vindinger, farge, nr på fjæra og trooor det sto avstand, skjerm-nav.

• 2 weeks later...
Skrevet

Egentlig er der vel bare å prøve, ville heller gjort det enn å tatt det opp på forumet her.

Men du er jo uansett aldri 100% garantert at det går bra, men det er sikkert bedre enn å kjøre med 100% ulovlig.

Tilleggspørsmålet, nei du får ikke godkjent felgene så lenge det subber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...