Gå til innhold

Hvor mye hk/Bar på orginal e39 528i eksos

Farrukh M
 Share

Anbefalte innlegg

har planer om å sette turbo på min m52b28 (e39), har tenkt å lade 0,7 bar (300-325 hk)

Lurer på om jeg kan bruke orginal eksos med effekt bak potte eller bygge om nytt eksos hele veien?. hvor stor rør bør jeg bruke med det effekt/bar jeg har planer om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke ha for MYE lyd. jeg har tenkte å bruke universal bak potte (billig og bra)

Mellom potte blir sikkert simons (åssen er biltema?)

De fleste bruker å fjerne kat og mellompotte, og heller ha en helt ytterst. Jeg kjører 3.5" eksos. Å nei, det er ikke for mye lyd siden jeg har en god lyddemper helt bakerst ;)

Blir ikke 3,5 for stor siden turbo må ha litt motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har mer motstand i midten enn bak så får du rar lyd, og gjerne mye lyd.. Ei brukt eisenmann eller supersprint bakpotte er sikkert fint. ikke bruk eksosdeler, det ruster i stykker og er sinnsykt tungt. rustfritt koster mer men er verdt det..

IKKE bruk rør med sånne skjøtemuffer og masse klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kunn klemme på downpipen sånn at jeg kan dele den å ta den av. Men ellers har jeg sveisa hele veien. Lett å få frieksos osv hvis man har masse klemmer og skøyter osv. Kjøp gjerne rør fra biltema, dem er ikke så tunge også får du opp til 3". Det funker for turbobruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg kjøpe merke eksos så blir det eisenmann race (raka rør og eisenmann race :twisted: )

da bør jeg kanskje kjøpe potta som er for 540i siden v8(535/540)| har større rør enn R6´er eller skal jeg ta potte som er for r6´er(528/530).

eisenmann er så helvetes dyr :| men lyden er grom. tror dere det blir fint eisenmann lyd med turbo?

Har en venn som har kjøpt potte fra ebay for 1500 og hadde 100% passform og lyden kan sammenlignes med dyre potter.

Får man kjøpt rustfritt rør hos thorshov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...