Farrukh M Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 har planer om å sette turbo på min m52b28 (e39), har tenkt å lade 0,7 bar (300-325 hk) Lurer på om jeg kan bruke orginal eksos med effekt bak potte eller bygge om nytt eksos hele veien?. hvor stor rør bør jeg bruke med det effekt/bar jeg har planer om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 2.5 " ca 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 er orginal 2,5"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 det er for mye motstand i orginaleksosen. turboen din kommer til å ha det vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 jeg fjerner kat og bytter bak potte da er det bare mellom lydemper som er igjen. Bakpotte har sikket mye motstand men tror du mellom lydemper har det å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Er bedre å bytte mellompotta da isåfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 De fleste bruker å fjerne kat og mellompotte, og heller ha en helt ytterst. Jeg kjører 3.5" eksos. Å nei, det er ikke for mye lyd siden jeg har en god lyddemper helt bakerst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 Det er viktig å ikke ha for MYE lyd. jeg har tenkte å bruke universal bak potte (billig og bra) Mellom potte blir sikkert simons (åssen er biltema?) De fleste bruker å fjerne kat og mellompotte, og heller ha en helt ytterst. Jeg kjører 3.5" eksos. Å nei, det er ikke for mye lyd siden jeg har en god lyddemper helt bakerst Blir ikke 3,5 for stor siden turbo må ha litt motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Turbo skal ikke ha motstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Turbo skal ikke ha motstand +1 Med turbo så er det fri flyt som gjelder, jo lettere den får blit kvitt eksosen jo mer effektivt får den jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Men hvis du har mer motstand i midten enn bak så får du rar lyd, og gjerne mye lyd.. Ei brukt eisenmann eller supersprint bakpotte er sikkert fint. ikke bruk eksosdeler, det ruster i stykker og er sinnsykt tungt. rustfritt koster mer men er verdt det.. IKKE bruk rør med sånne skjøtemuffer og masse klemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Har kunn klemme på downpipen sånn at jeg kan dele den å ta den av. Men ellers har jeg sveisa hele veien. Lett å få frieksos osv hvis man har masse klemmer og skøyter osv. Kjøp gjerne rør fra biltema, dem er ikke så tunge også får du opp til 3". Det funker for turbobruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Det ruster jo i filler!! Kan ikke bruke sånt dritt på en bil som skal vare litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 skal jeg kjøpe merke eksos så blir det eisenmann race (raka rør og eisenmann race ) da bør jeg kanskje kjøpe potta som er for 540i siden v8(535/540)| har større rør enn R6´er eller skal jeg ta potte som er for r6´er(528/530). eisenmann er så helvetes dyr men lyden er grom. tror dere det blir fint eisenmann lyd med turbo? Har en venn som har kjøpt potte fra ebay for 1500 og hadde 100% passform og lyden kan sammenlignes med dyre potter. Får man kjøpt rustfritt rør hos thorshov? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 14, 2012 Share Skrevet Juli 14, 2012 Torshov har rustfritt.. Vangbo er vel billigere. Er samme om du kjøper supersprint eller eisenmann med turbo, eller kanskje gs-performance? Du får ikke i nærheten av den samme lyden uansett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå