Julian Sommer Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Min 525tds hopper ut av 2. og 3. gir ved kraftig gasspådrag. Ingen ulyder eller problemer ellers. Har ikke sjekket giroverføring, da jeg ikke vet hva jeg skal se etter. Kassen på disse er vel så solid, så er vel tvilsomt at det er den. Bilen er brukt som pendlerbil på E18 siden 1997. Bygd om til manuell i Tyskland før dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Bøyde skiftegafler og/eller slitte inngrepsklakker mellom drevene. Kort sagt, bytt girkasse med mindre du er i stand til å klyve og sette sammen kassen selv. EDIT: Det KAN være at det hjelper å gå over giroverføringen dersom det er noe slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Sjekk motor og girfester også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Takk for svar. Håper virkelig jeg slipper å bytte kasse, er en av grunnene til at jeg liker tds, at kassene er så solide som de er.. Ikke noe gøy når de begynner å tulle. Har jo en E28 stående med defekt girkasse også. Hva skal jeg se etter på giroverføringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Slark, spillrom og bevegelse. Dersom det er mye slark i ledd og kuler kan det rett og slett medføre at man ikke får engasjert giret skikkelig. Dersom motor- og girfester er utslitte kan det medføre at giroverføringen bøyes så mye at den drar kassen ut av gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Takk, da skal jeg feilsøke litt en av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå