Gå til innhold

Hopper ut av gir ved gasspådrag. Hva er galt?


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Min 525tds hopper ut av 2. og 3. gir ved kraftig gasspådrag. Ingen ulyder eller problemer ellers.

Har ikke sjekket giroverføring, da jeg ikke vet hva jeg skal se etter. Kassen på disse er vel så solid, så er vel tvilsomt at det er den. Bilen er brukt som pendlerbil på E18 siden 1997. Bygd om til manuell i Tyskland før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyde skiftegafler og/eller slitte inngrepsklakker mellom drevene. Kort sagt, bytt girkasse med mindre du er i stand til å klyve og sette sammen kassen selv.

EDIT: Det KAN være at det hjelper å gå over giroverføringen dersom det er noe slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper virkelig jeg slipper å bytte kasse, er en av grunnene til at jeg liker tds, at kassene er så solide som de er.. Ikke noe gøy når de begynner å tulle. Har jo en E28 stående med defekt girkasse også.

Hva skal jeg se etter på giroverføringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slark, spillrom og bevegelse. Dersom det er mye slark i ledd og kuler kan det rett og slett medføre at man ikke får engasjert giret skikkelig. Dersom motor- og girfester er utslitte kan det medføre at giroverføringen bøyes så mye at den drar kassen ut av gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...