mtellnes Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Original lakkstift til min farge (titansølv 354) leveres med et 2-delt sett, med basefarge og klarlakk. Holder det å legge i kun baselakk i små steinsprutsår, eller vil ikke basefargen "tette" nok, slik at fuktighet/luft slipper igjennom med fare for rust? (Synes det er vanskelig å få til et godt og jevnt resultat hvis man skal fylle lakk i såret i 2 omganger.) Mao: Er baselakken i original BMW lakkstift med titansølv (354) tett, slik at luft og fukt ikke slipper igjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Truls 87 skrev: Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Takk for svar! Vet du om (og evt. hvor) man får kjøpt lakkstift med klarlakk ferdigblandet inn i baselakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet Juli 19, 2012 Share Skrevet Juli 19, 2012 mtellnes skrev: Truls 87 skrev: Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Takk for svar! Vet du om (og evt. hvor) man får kjøpt lakkstift med klarlakk ferdigblandet inn i baselakken? Lakkspesialisten mener jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2012 Truls 87 skrev: Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Hvis baselakken ikke er "tett" i forhold til vann/luft, så stusser jeg på at BMW ikke har brukt klarlakk på innsiden av bakluke, "innsiden" av C-stolpen, innsiden av panser eller i motorrom. E39 har imidlertid klarlakk på alle disse stedene, såvidt jeg husker. BMW har tydeligvis blir grådigere på klarlakk siden E39-tiden, men de kan vel ikke ha gjort dette hvis det hadde vært større fare for rust, eller... (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 mtellnes skrev: Truls 87 skrev: Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Hvis baselakken ikke er "tett" i forhold til vann/luft, så stusser jeg på at BMW ikke har brukt klarlakk på innsiden av bakluke, "innsiden" av C-stolpen, innsiden av panser eller i motorrom. E39 har imidlertid klarlakk på alle disse stedene, såvidt jeg husker. BMW har tydeligvis blir grådigere på klarlakk siden E39-tiden, men de kan vel ikke ha gjort dette hvis det hadde vært større fare for rust, eller... (?) Nå er ikke lakkstift og "originallakk" helt det samme da... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2012 a100abt skrev: mtellnes skrev: Truls 87 skrev: Baselakk er generelt ikke tett og fuktighet vil slippe igjennom og i verste fall føre til rust Hvis baselakken ikke er "tett" i forhold til vann/luft, så stusser jeg på at BMW ikke har brukt klarlakk på innsiden av bakluke, "innsiden" av C-stolpen, innsiden av panser eller i motorrom. E39 har imidlertid klarlakk på alle disse stedene, såvidt jeg husker. BMW har tydeligvis blir grådigere på klarlakk siden E39-tiden, men de kan vel ikke ha gjort dette hvis det hadde vært større fare for rust, eller... (?) Nå er ikke lakkstift og "originallakk" helt det samme da... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Nei, det er sant, så derfor er det vel tryggest å bruke klarlakk i tillegg uansett hvis man benytter et "lakkstift-sett". Tror jeg skal forsøke å få et lakkfirma til å mixe til litt lakk med klarlakk iblandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 Du kan jo høre med bilforhandler, såfremt du har en original farge. Hos oss i VAG koster det fra 140,- for en lakkstift originalt. Da er du i alle fall sikker på å få det som er egnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 I små steinsprutsår er vel ikke skaden helt ned til stålet og da er vel baselakken nok. Har puslet mye med småskader og klarlakken vil som du selv sier bli veldig synlig oppå baselakken fordi du aldri klarer å legge de to lakklagene tynt nok når det ikke påføres med sprøyte. På større skader hvor lakktykkelse ikke vises så godt ville jeg påført litt klarlakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå