Gå til innhold

turbo m10 518i


stianpej
 Share

Anbefalte innlegg

hei,fikk tak i en turbo og et grenrør jeg satte på min 518i e28,lurer på om noen har erfaringer med ette,tenker da på innsprøytninga å eventuelt ka som må blendes av slanger på innsug osv... har forøvrig bygd ny eksos å såtte på oljekjøler og intercooler. noen som har jort dette før meg som sitter med erfaringer??

har ikke planer om å presse livskiten ut av denne stakkarslige motoren men å kjøre lavt trykk for å få litt mer.

på forhand takk.. mvh. stian pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M10 tåler en del, me innsprøytningen holder ikke særlig mye..

Kjøp deg en bensintrykkregulator også øker du bensintrykket tilsvarende ladetrykket du skal kjøre. Deretter åpner du det sorte lokket på luftmengdemåleren din. Inni der er det et sort hjul med en fjær inni. Denne strammer du men motoren går på tomgang til den går rent og fint. For å ungå tenningsbank kan du senke tenningen noen grader ved å vri fordeleren samme vei som rotoren går.. Det kan du også gjøre mens motoren går så hører du hvordan gangen er.. Vri til den fjusker også halveis tilbake til utgangspunktet.. Det opsettet finket fint på min motor og jeg holde følge e30 325i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...