Gå til innhold

m50b25 koker. Hjelp!?


Kofoede39
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lufta skruprosjektet i garasjen (e34 520) på ca 5 minutter med ny vannpumpe og termostat. Jekka opp bilen og satt varmeanlegget på mens jeg selv justerte gassen fra spjeldhuset.

Første gangen plagdes jeg veldig lenge.

vet ikke hva verkstedregningene hadde endt på om det ikke var for forumet her:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blåser varmt inni bilen. Kan det fortsatt være tett?

det er i en e30. Også prøvd det oppoverbakke trikset men det virker som det er så mye trykk det at den vil ikke ta til seg vann, den bare dytter alt ut igjen... Men skal gi det et forsøk! Skal kjøpe meg sånn radiator trykktester i dag så mulig jeg får løsnet på noe når jeg dytter på noen bar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter med luftingen med kald motor og når det er ferdig luftet, så starter du bilen med radiator lokket av. Bobler det over umiddelbart og vannsøylen står opp av påfyllingen. Så har du ikke ett tett system, da blåser du eksos i kjøleannet og får aldri holdt nivået på rett side av streken. Da vil den tappe seg ganske umiddelbart, for radiatorlokket slipper ut trykk som er over 2,5 bar.

Om du kjører på trykk, så husk det at systemet er dimensjonert for 2,5bar. Kjører du på med trykk,så kan du ødelegge noe annet. Om du heller bruker en sylinderlekkasjetester, så kan du kontrollere systemet den veien som det sannsynligvis er defekt. Altså, du kjører på kontrolloert trykkluft i tennplugghull og får en indikasjon på hvor stor lekkasje det er. Om du kjører på luft og det bobler i vannet, så har du enten sprekk eller defekt toppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hadde problemer med min e39.den kokte å kald luft i varmeapparat.bytta termostat,sjekka vannpumpå men såg grei ut.testa om der kom eksos i kjølevann men nei.gikk her på forum å leste om kossen du sko lufta systemet å at d konne ta lang tid.å eg prøvde alle forslag å måtar folk gjorde d på.det kom masse luft ut av systemet,men bil kokte å ingen varme i varmeapparatet.men eg fant min egen måte å jera d på,så funka me ein gong å uten å heva fronten.eg satt varmeapparatet på full varme,å på helt svakt tempo.så skrudde jeg av den tykke øverste slangen på ekspasjonstank,tømte deretter kjøleveske direkte i røret til det var fullt.så starta eg bilen for å se at vannpumpa sprutet vann ut.når jeg var sikker på at den sputtet ut vannet.fyllte jeg slangen opp igjen å skrudde den på plass igjen.å deretter åpne lufteskruen på ekspansjonstank.så startet jeg den.da kom varmen i varmeapparatet å bilen sluttet å koke:) kvitt masse luft uten å lufte:) nytter ikke å gjøre d på bmw måten,håpløst.men dette funker:) hadde folk på verksted gjort d samme,hadde vi spart oss for store utlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med min e39.den kokte å kald luft i varmeapparat.bytta termostat,sjekka vannpumpå men såg grei ut.testa om der kom eksos i kjølevann men nei.gikk her på forum å leste om kossen du sko lufta systemet å at d konne ta lang tid.å eg prøvde alle forslag å måtar folk gjorde d på.det kom masse luft ut av systemet,men bil kokte å ingen varme i varmeapparatet.men eg fant min egen måte å jera d på,så funka me ein gong å uten å heva fronten.eg satt varmeapparatet på full varme,å på helt svakt tempo.så skrudde jeg av den tykke øverste slangen på ekspasjonstank,tømte deretter kjøleveske direkte i røret til det var fullt.så starta eg bilen for å se at vannpumpa sprutet vann ut.når jeg var sikker på at den sputtet ut vannet.fyllte jeg slangen opp igjen å skrudde den på plass igjen.å deretter åpne lufteskruen på ekspansjonstank.så startet jeg den.da kom varmen i varmeapparatet å bilen sluttet å koke:) kvitt masse luft uten å lufte:) nytter ikke å gjøre d på bmw måten,håpløst.men dette funker:) hadde folk på verksted gjort d samme,hadde vi spart oss for store utlegg.

det funker det du gjør og men det funker på den vanlige måten også bare du gjør det riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...