VaffelSalat Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Skal bytte termostat på 320'n min, fikk feilkode p1622. I tillegg er den sprukket, men sliter litt med å demontere vifta mellom motoren og radiatoren for å komme til termostaten! Noen som har vært bort i dette før? Evt noen i Tr.heims området?
RF91 Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Husk at mutteren som holder viskosevifta di på plass er links. (Dvs at du må skru motsatt vei enn vanlig. Med klokka for å løsne, mot klokka for å stramme)
VaffelSalat Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Jeg vet, fikk kjøpt 32mm fastnøkkel på biltema, men er vanskelig å løsne når det ikke er noe motstand. Finns det noe annet jeg kan bruke? Eller kan det gå uten å ta av vifta?
RF91 Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Var med en kompis og tok av vifta på onsdag, og da brukte vi to nøkler. En til å holde i mot med og en til å løsne med. Det var en 04 mod 330d, men er vel det samme på alle motorer med viskose, vil jeg tro
gullsakar Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 slik tok jeg av vifta: en stk 32mm nøkkel som du har.. stilte den rett opp. la et håndkle ved luftfilterboksen. dro til med et godt plassert slag på nøkkelen. hard og konsist.. så løsnet den lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå