Gå til innhold

Hva er bilen min verdt?? E38 728ia


Haukefer
 Share

Anbefalte innlegg

Skal selge min 728ia nå, men aner ikke sånn ca hvor mye jeg skal ta for den..

97mod, Første gang registrert 98.

Her er annonsa viewtopic.php?f=51&t=228811

Nye coilovers verdt 9500kr, nye bremseskiver og klosser rundt hele bilen, ny kam og veiv sensor, ny radiator, ny starter, facelift baklykter, us style blinklys, 17 " momo ett eller anna.

Er som det står i annonsa rust her og der, går av og til på 5/6 sylindrer men det er mest sannsynlig bare en plugg eller coil. skal sjekke detter når jeg kommer fra jobb neste uke.

Hvor mye er denne ca verdt? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

728er ligger i de fleste tilfeller mellom 30 og 100.000 kroner.

Prøv å eliminere så mange feil som mulig før du eventuelt selger bilen. Folk liker å komme til dekket bord, og de som aksepterer feil, mangler og usikkerhet rundt et kjøp vil kreve vesentlig prisavslag for det.

Personlig ville jeg forsøkt meg på 60.000 og arbeidet meg ned derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vertfall sonket veldig masse i pris siden jeg kjøpte den, da låg den billigste ute på finn til 80.000, dette for 8-9 måneder siden... Ja, er jo lurest å sette litt pris på bilen så kan den heller ver litt prutbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den prisen du føler den er verdt. Om du ikke får det du vil ha kan du jo bare avstå fra å selge.

E38 har blitt relativt billige nå. Mange vil nok heller foretrekke en E39 har jeg inntrykk av. En E39 528 koster ofte vesentlig mer enn en 728.

Få bilen ut på finn, så får du raskt et begrep om hva folk er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror du får solgt den ja...men ikke skriv alle feilene i annonsen...virker meget sliten den bilen..vekk heller interesse for bilen først, få kunden til å ta kontakt først..fortell om feilene på tlf eller via mail..ærlig annonsetekst er bra..men alle de feilene du nevner gjør at bilen virker som ett evig prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du forvente å få litt for den bør du luke ut en del feil slik at bilen kan selges uten for mye arbeid. Jeg har inntrykk av at E38, nesten uansett stand og km går unna om de ramler under 50.000. Har du en rimelig hel bil skal det ikke være noe problem å selge.

Du kan som wicky sier avstå fra å skrive i annonsen alt som feiler bilen, men få det ned på papiret i kontrakten slik at du ikke holder tilbake noe.

Du kan også skrive at den relativt lave prisen på bilen reflekterer bilens stand. Dette er noe man tar hensyn til ved en eventuell tvist senere. (la oss håpe det ikke oppstår, men lurt å gardere seg... spesielt på biler med mange feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. ser jo mangen her inne så er rimelig misfornøyd etter noen bilkjøp, derfor jeg har vert ærlig med alt i annonsen. men kan jo hende det "skremmer" eventuelle kjøpere. Den står på verkstad nå for å få ny framskjerm og fohjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skremmer garantert veldig mange. Personlig syns jeg slikt er bedre å fortelle over telefon, hvor man kan beskrive bilen i sin helhet. Vil jo ikke "lure" noen langveisfra for å se på bilen under feil premisser. Du får pørve å finne en god mellomting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...